A holland Pal-V cég 2009-ben építette első, majd 2012-ben a második prototípusát, utóbbi tesztelésével és fejlesztésével most készültek el. A munka eredménye a Liberty nevű helikopterautó, amely még az idén kereskedelmi forgalomba kerül, a cég már fogadja a megrendeléseket a Freedom illetve Sport felszereltségű változatokra. Az idén elkészül az előszéria, amelyet követően megkezdik majd az első megrendelések teljesítését, a tényleges forgalmazás beindulását 2018 végére remélik.
pal2
Két Rotax-erőforrása is van a helikopterautónak, amely gombnyomásra bő 5 perc alatt alakul át autóból helikopterré – egyfelől a forgószárnyakat hajtogatja ki a jármű, másfelől a hátsó felfüggesztését is fel- illetve lesüllyeszti. Még a motor teljesítményvesztése esetén is biztonságosan tud landolni a Pal-V Liberty, amely az európai EASA és az USA-beli FAA jóváhagyásával is rendelkezik, folyamatosan dolgoznak majd a potenciális célpiacokon a megfelelő papírok megszerzésével.
pal3
Kis helyen, 30 méter hosszú sík felületen tud leszállni a gép, a felszálláshoz már 90-200 méter szükséges, aszfalt vagy füves leszállópálya is szóba jöhet, a levegőben 50-180 km/h-s tempóval tud haladni. Közúton 160 km/h a csúcssebesség, a 100 lóerős motor szabványos fogyasztása 7,6 l/100 km, a tank 100 literes. Ez a levegőben a megfelelő biztonsági tartalékokkal számolva 400 km/4,3 óra repüléshez elegendő. A terhelhetőség mindössze 246 kg.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!