Megvan az év Ford szerelője

2012. június 12. (kedd)

Második alkalommal szervezte meg a Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft. Szentendrén található regionális központjának oktatási centrumában az 'Év Szerelője' versenyt.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

*** Szolgálati közlemény. Ezt a hírt szó szerint közöljük, az első, egészen a hirdetésig tartó mondatba se nyúltunk bele. Jó olvasást! ***

A Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft. által irányított, mind földrajzi kiterjedésében (mintegy 11,4 millió négyzetkilométer), mind népességének lélekszámában (nagyságrendileg 320 millió fő) még az Amerikai Egyesült Államoknál is nagyobb, 7 időzónán átívelő, Észak-Afrikától Közép-Kelet-Európán valamint néhány nyugat-európai miniállamon át az úgynevezett ’sztán-országokig’ terjedő, Európai Közvetlen Értékesítési Piacok elnevezésű üzleti régióból idén 31 ország több, mint 300 Ford márkaszervizének mintegy 1200 szerelője mérte össze tudását a nem mindennapi versenysorozaton, amelynek döntőjére május elején, Szentendrén, a Ford regionális központjának oktatási centrumában került sor.


Az 'Év Szerelője' cím megszerzéséért kiírt négyfordulós verseny döntőjén a Ford műszaki osztályának kollégái az idei évben is rendkívül nehéz feladatokkal igyekeztek biztosítani azt, hogy az utolsó megmérettetés még a legtapasztaltabb, legrátermettebb szerelők számára is valódi kihívást jelentsen, és az első hely, a már önmagában is vonzó rendkívül értékes tárgyjutalmak (jellemzően a napi munkát könnyítő magas színvonalú műszaki eszközök) mellett igazi szakmai elismerés legyen. A Magyarországon kimagasló színvonalúnak számító Ford Év Szerelője versenyen a döntőbe bejutott szerelők ezúttal is három elméleti és öt gyakorlati feladattal kellett megbirkózzanak, az alábbiak szerint:

Elmélet

Általános tudás felmérése egy 44 kérdéses teszttel, amihez segédeszközt nem használhattak a versenyzők. A Ford Etis (Electronic Technical Information System – műszaki dokumentáció tár) rendszer használatában való jártasság felmérése egy 25 kérdéses teszttel. A szervezők változatos kérdésekre vártak itt válaszokat: pl. adott alvázszámú gépjármű karbantartási adatainak gyors lehívása, a különböző karbantartási műveletekhez használt célszerszámok azonosítása, rendkívül összetett kapcsolási rajzok értelmezése. A Ford Ecat (Electronic Catalogue) alkatrész katalógus ismeretének és kezelésének felmérése egy 12 kérdéses feladatlappal: pl. a különböző szervizcikkszámok alternatív megfelelőjének megkeresése.

Gyakorlat

Ford Mondeo hátsó kerékagyának cseréje.

1.6 literes benzines Ford Duratec motor vezérlés cseréje és beállítása (a motor szívó és kipufogó oldali állítható vezérléssel rendelkezik - Ti-VCT)

Ford Mondeo ESP rendszer szerelési hiba miatti működésképtelenségének elhárítása. A feladat összetettségét a sokféle lehetséges hibaok gyors kiszűrése jelentette.

Ford S-Max motorrángatásának elhárítása, ahol a nehezen megtalálható hibaok egy rossz helyre behelyezett biztosíték volt.

10 db alkatrész felismerése, funkciójának, működési elvének leírása.

Az egész napos, szellemileg és fizikailag egyaránt kimerítő próbák során az elérhető összpontszám 365 pont volt.

A magyar versenyzők közül, 274,5 pontot elérve, az 'Év Szerelője' címet a második egymást követő évben megszerezve az első helyen a Ford Auto Fort Budapest Könyves Kálmán körúti telephelyén dolgozó Németh Viktor végzett. A második helyet a Ford Hovány kecskeméti márkaszervizében dolgozó dolgozó Fodor József szerezte meg 263,5 ponttal, míg harmadik helyen a tavalyi évhez hasonlóan a Ford Hovány szegedi telephelyén dolgozó Szabó Attila végzett, ezúttal 250,5 ponttal.

 

A részt vevő 31 ország valamennyi szerelője közül a magyar dobogósok mindegyike a TOP 5-ben végzett. A legmagasabb pontszámot (278,5) a belorusz Andrej Manachenko érte el, őt követte Németh Viktor, Fodor József, a bolgár Georgi Krustanov (252 pont), és Szabó Attila.
Ez kiváló visszacsatolás a Ford magyarországi vevőszolgálati osztálya számára, és egybecseng az ügyfélelégedettségi felmérések eredményével is, ahol ezúttal is a magyarországi márkaszerviz hálózat érte el a legjobb eredményt egész Európában. Érdemes még megemlíteni, hogy a pontozás során kiemelt figyelmet kaptak a munkavédelmi és állagmegóvási szempontok is, hiszen a valós körülmények között is elsődleges szempont, hogy a szervizfolyamatok ellátása során ne sérüljön, rongálódjon, koszolódjon az autó (pl. üléstakaró fólia használata, váltóvédő, belépő, óravédő, stb.).

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Megvan az év Ford szerelője

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/19-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Peugeot 508, Lexus NX 300h, Volkswagen Touareg
  • Teszt: Jaguar XF 2.2D
  • HASZONJÁRMŰ-MELLÉKLET: Volkswagen Amarok-túra: Montenegro–Albánia, Teszt: Peugeot Boxer, Ford Transit Jumbo, Renault Master, Mercedes-Benz V 250 BlueTec, Landini 7-215
  • Tuning: Brabus Mercedes-Benz Sprinter

Időjárás

Budapest

erősen felhős
11 °C
2 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?