A kamion motorok esetén viszonylag könnyedén lehet kontrollálni az égésfolyamatot, hiszen sokkal szűkebb fordulatszám-tartományban üzemelnek, mint a személyautókba szerelt dízelek, és jellemzően nem rövid, hanem nagyon hosszú távon használják őket.

Ennek ellenére az Euro 6-os kipufogógáz-tisztasági előírások betartása még ezeknek az erőforrásoknál is jelentős fejlesztési-anyagi ráfordítással valósítható csak meg, amit jól példáz a Scania most bemutatott 13 literes lökettérfogatú hathengerese. A fényképeken jól látszik, hogy a kipufogógáz-utánkezelő rendszer (már nem beszélhetünk egyszerűen kipufogóról) mérete akkora, mint a 13 literes blokké!

Ezen a képen látszik, hogy akkora a kipufogógáz-utánkezelő rendszer, mint maga a 13 literes lökettérfogatú dízelmotor Ezen a képen látszik, hogy akkora a kipufogógáz-utánkezelő rendszer, mint maga a 13 literes lökettérfogatú dízelmotor

A legnagyobb kihívást az jelentette, hogy a meglehetősen szűk teherautó-alvázon (nyergesvontató) úgy kellett elhelyezni az AdBlue-tartályt, a részecskeszűrőt és az SCR katalizátort, hogy közben ne csökkenjen a gázolajtartály mérete, és ezzel együtt a hatótávolság. Egyelőre még csak presztízsberuházásként számolnak egy-két Euro 6-os motorral szerelt Scania nyergesvontató eladásával, mivel az 2012. december 31-től lesz kötelező az új fejlesztésű kamionok számára, a meglévő konstrukciókat 2013. december 31-is kell felkészíteni az új előírásokra. Jelenleg még nincsenek meg azok a jogszabályi ösztönzések (adókedvezmény, útdíj-kedvezmény), ami gazdaságossá tenné a fuvarozó vállalkozásoknak az Euro 6 idő előtti bevezetését.

Már kapható az Euro 6-os motorral szerelt Scania, de még nincsenek meg a terjedését segítő adókedvezmények Már kapható az Euro 6-os motorral szerelt Scania, de még nincsenek meg a terjedését segítő adókedvezmények