A zsámbéki DrivingCamp vezetéstechnikai központban tartották meg az 5 tengelyen vetélkedő  döntőjét az idén is, ahol a kamionsofőrök elméleti- és gyakorlati tudásukból egyaránt számot adtak. A tesztek kitöltését követően a megfelelő rakományrögzítés volt a feladat, majd jött a pályán autózás, amelyben átlagsebesség-tartó és ügyességi feladatok egyaránt voltak, beleértve a rántópadon áthajtást és a vészfékezést.

Kívülről nézve egyszerűnek tűnt a dolog, de nem lehetett nagyon óvatoskodni, hiszen az egész vezetési modult fél óra alatt kellett befejezni. Persze a sokat látott segítők nagyjából tudták, hogy áll időben a versenyző, az egyikőjüket például nagyobb tempóra ösztönözték az utolsó percekben, így sikerült 29 perc 59 másodperc 28 századmásodperc alatt célba érnie – nem járt különdíj a rendelkezésre álló idő maximális kihasználásáért.

Újdonság volt, hogy az idén a rántópadra nem csak a vontatóval, de szerelvénnyel is ráhajtottak a versenyzők, ezt egy olyan ügyes szerkezet tette lehetővé, amely a pótkocsit és a vontatót acélkötelek segítségével köti össze átlósan – hasonlóan a csuklós buszok tetején látható merevítésekhez -, ami megakadályozza a bebicskázást. Egyelőre még kísérleti stádiumban van ez az eszköz, például meg kell oldani a kapcsolat könnyű oldhatóságát, mert kis sebességű manőverezésnél gondot okozhat.

Magyarország legjobb kamionsofőrjei azonban nem rakodódokkokhoz tolattak, úgyhogy ők csak a megoldás előnyeit élték át. Persze a dolog, mármint a szerelvénnyel a rántópadon áthajtás szépsége, hogy a bójákat újra felállító ember néha a szomszéd pályáról, úgy 50 méteres távolságról szedte össze az áldozatokat. Amíg a felnőttek a pályán versenyeztek, a legkisebbek rollerrel és biciklivel, illetve elektromos quadokkal múlatták az időt; azokat is időben elcsípték, akik menekülni akartak a karámból.

A többfordulós, internetes, elődöntős, döntős 5 tengelyen biztos kézzel vetélkedő végén újfent Szalai Attila állhatott fel a dobogó legfelső fokára.

Az 5tengelyen biztos kézzel verseny eredménye:

1. Szalai Gábor (Klippel Kft.) 2. Lestár Bálint (Sebestyén és Társa Kft.) 3. Szeli Miklós (MTLB Müller Kft.)

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!