Megújult a terepjáró Landcruiser V8

2016. március 9. (szerda)

Króm helyett fényezetlen fekete hűtőrácsot és a tetőig kivezett szívócsövet kap a Toyota Landcruiser GX.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Nemrég újult meg a Toyota óriási méretű Landcruiser V8-as terepjárója, és ezzel együtt el is tűnt a típus az európai piacról, mert a japánok úgy voltak vele, nem érdemes Euro 6-os tisztaságúra alakítani a V8-as turbódízelt. Ausztráliában most teljes a modellfrissítés azzal, hogy bemutatkozott a megújult GX változat - ezt azoknak szánják, akik tényleg terepjárásra akarják használni az autót, nem pedig kompenzálnak.


Mondjuk, utóbbiakból nincsenek sokan világszerte, hiszen a modell legnagyobb piacának számító Ausztráliában egy jó évben eladnak vagy 500 darabot. Azért éri meg mégis elkészíteni ezt a kivitelt, mert tulajdonképpen a katonai változat civilizált változatáról van szó. Kényelmi extrák nincsenek, szövetkárpit borítja az üléseket, könnyen takarítható a belső térből a sár, mert a padlószőnyeg gumi. Amíg a személyautók normál esetben felfelé nyíló hátsó ajtót kapnak, a Landcruiser GX-nél oldalra nyíló kétszárnyú ajtón keresztül lehet hozzáférni a raktérhez. Acélfelniken gördül az autó, a külső műanyagelemeket (tükörházak, kilincsek, vagy épp maga a hűtőrács) nem fényezik/krómozzák. Egyszerűsített klímapanel és rádió kerül a műszerfalra, a műszeregység grafikáját is leegyszerűsítik, hogy gyorsabban tájékozódjon a sofőr – utóbbi nem is annyira a GX-nél fontos, hanem a katonai változatnál, ahol esetleg ellenséges tűzben kell száguldani.

De nem csak arról szól a GX, hogy mi hiányzik belőle, két extra felszerelés is van a fedélzeten. Az egyik a korábban már említett, tetőmagasságig kivezetett szívósor, amelynek hála nagyobb a gázlómélység annál, amit az utasok át tudnak élni, a másik pedig a 93 literes gyári tank mellett elhelyezett 45 literes kiegészítő gázolajtartály is a hatótávolság növelése érdekében. Felár nélküli extraként elhagyják az oldallégzsákokat, és a hatfokozatú automatikus váltó helyett is kérhető 5 fokozatú, kézi kapcsolású egység.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Megújult a terepjáró Landcruiser V8

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/16-os számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: Bud Spencer filmjárművei
  • Vezettük: Audi Q2, Kia Niro, Alfa Romeo Giulia, Honda NSX, Yamaha XSR900
  • Teszt: Fiat Tipo 1.4, Ford Focus RS
  • Tanácsadó: Defektjavítás
  • Használt: Kozmetikai teendők eladás előtt
Autómotor Piactér