Nem változott a recept, amely alapján a Subaru elkészítette a második generációs XV modelljét, tehát az ötajtós Impreza karosszériát alapul véve megnövelték a hasmagasságot, a külsőt pedig fényezetlen fekete műanyag betétekkel dobták fel. Azonban nagyon is érezhető változásokat ígér az a tény, hogy immár a Subaru Global Platform nevű építőkészletre épül a modell.

Példának okáért a szabadmagasság változatlanul 220 mm, mégis sikerült lejjebb vinni a tömegközéppontot. A hátsó futómű stabilizátorai már közvetlenül a karosszériához csatlakoznak, ennek következtében felével kisebb a karosszéria oldaldőlése kanyarban, miközben a felépítmény is több, mint 70 százalékkal merevebb a korábbinál. Kisebb átmérőjű a kormánykerék, közvetlenebb az áttételezés, és Active Torque Vectoring néven az elektronikus rendszerek is azon dolgoznak, hogy jobb legyen a vezetési élmény.

Attól lesz az XV stílusához illően kalandos a belső tér, hogy a műszerfalon és az üléseken több helyen is narancs színű cérnával követik el a díszvarrást. A 2,0 literes szívó boxer alkatrészeinek 80 %-a új fejlesztésű, a tömege 12 kg-mal csökkent, a teljesítménye 156 LE/196 Nm, a fokozatmentes automatikus váltó tömegéből 7 kg-ot faragtak le, új a végáttétel is. Bővült a vezetési segédek sora is, a jobb vezethetőség miatt pedig könnyebben el tudja kerülni a veszélyhelyzeteket a sofőr – állítja az új Subaru XV-ről a gyár.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!