Nálunk még a Merkur forgalmazta egyszerűen Maruti néven azt a miniautót, amelynek utóda lett pár évvel ezelőtt az Alto 800-as. Ezt, az indiai belpiacos autót frissítették most fel, mert az új vetélytársak ha nem is veszélyeztették még a piacvezető pozícióját, de elkezdték a hódítást.

A Suzuki a vásárlók józan eszére és pénztárcájára próbál hatni az átalakítással, amely során 9 százalékkal sikerült csökkenteni a szabványos fogyasztást. A 0,8 literes, háromhengeres befecskendezős benzinesnél új felületi kezeléssel készített dugattyúgyűrűket építenek be, ami csökkenti a motor belső súrlódását, ennél is nagyobb szerepe van a fogyasztás csökkentésében annak, hogy immár elektronikus állítású a pillangószelep. Ezek eredményeként az 50 lóerős motorral szerelt Maruti Alto 800-as szabványos fogyasztása 4 l/100 km, a földgázas változatnál pedig 3 kg/100 km-re javult az átlag.

Teljesen új első lökhárítót készítettek, ami 35 mm-rel növeli a teljes hosszt, és átalakítja a megjelenést: nagyobb az alsó légbeömlő, az eddig a márkajelzést viselő felső rácsból egyszerű csík lett, a márkajelzés pedig lecsúszik a lökhárító fényezett részére. Van két új karosszériaszín, az első sajtófotókon látható Mojito zöld mellett a Cerulean kék fantázianevű árnyalat gyarapítja a palettát. A fékhatás javítása érdekében nagyobb átmérőjű, 6,5 colos a fékszervo, van egy új, sötétszürke belső hangulat. Javítottak a biztonságon is, alapáron kapja a jobb hátsó gyermekzárat az Alto 800-as, és immár az alapváltozathoz is rendelhető felár – 6000 rúpia, azaz 25 000 Ft – ellenében vezetőoldali légzsák. Az alapár egyébként 249 000 rúpia, azaz 1,04 millió Ft, a legdrágább az LXi felszereltségű, CNG-s vezetőlégzsákos változat, amelyért 376 000 rúpiát, azaz 1,57 millió Ft-ot kérnek.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!