„Ezek a modellek igazi élményt nyújtanak az érdeklődő látogatók számára, hiszen a városi tömegközlekedésben résztvevő járművek legszebb példányait tartalmazzák, múzeumi léptékben. Mivel e járműmodellek eredetijei, buszok, villamosok sokszor nem maradtak fenn, így mégis megmutathatjuk őket az utókornak” – mondta Vitézy Dávid, a Közlekedési Múzeum főigazgatója.

A kiválasztott darabok között olyanok is szerepelnek, melyek korábban még sehol sem voltak láthatóak. Ezek a modellek a századfordulótól a 1960-as évekig ölelik fel a magyar járműgyártás és közlekedés jellemző modelljeit az egykori busztípusoktól a régi trolikon át a Ganz csuklós villamosokig. A felújításra szánt darabokat jórészt a Képzőművészeti Kivitelező Vállalat, illetve hobbiműhelyek készítették, legtöbbször megrendelésre; általában fából, rézből és horganyból. A megrendelők (többek közt az Ikarus, vagy a Fővárosi Autóbuszüzem) a készítők rendelkezésére bocsátották a műszaki rajzokat a legújabb sorozatszámokkal készült járművekről, így a leginkább korhű, hiteles modellek készülhettek el a műhelyekben.

A restaurátor szakemberek munkájukat az általános állapotfelmérés után a muzeológusokkal folytatott megbeszélés alapján kezdik meg, az anyagok kiválasztásában a Múzeum archívumának és a műszaki dokumentumtárának rajzai is segítségükre vannak. A modellek megújítását így a kezdetektől intézményi szintű szakmai együttműködés kíséri, komoly kutatómunka segíti.

A felújítások során a városi tömegközlekedés értékes darabjai újulhatnak meg a Közlekedési Múzeum óvó szárnyai alatt – az Önök segítségével, adójuk 1%-ának nagylelkű felajánlása révén. A Múzeum az alábbi adószámra és intézménynévre várja a felajánlásokat: 15308067-2- 42 Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum.