Megkezdődött a tizedik Mercedes E-osztály bemutatkozása

2016. január 5. (kedd)

Pár nappal a hivatalos bemutató előtt itt vannak a sajtófotók és a legfontosabb információk a Mercedes E-osztály tizedik generációjáról.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Nem is olyan rég még a világ legdrágább, milliárd-eurós modellfrissítésére volt büszke a Mercedes az E-osztállyal kapcsolatban, amit ugye úgy is lehet értelmezni, hogy komoly bajok voltak az autóval a félidei átalakítás előtt. Ezt most mindenképpen el akarják kerülni az új, szám szerint tizedik generációs autónál, amelynek úgy tűnik, egyenként mutatkoznak majd be a karosszériaváltozatai, a sort a rövid tengelytávolságú lépcsős hátú nyitja.


Ezt a Detroiti Autószalonon leplezik le, a Genfi Autószalonon várható a kombi, valamikor az ősszel kerítenek majd sort a kupé, és kicsivel később a kabrió leleplezésére, és valamikor közben bemutatják majd a kínai piac számára készülő nyújtott tengelytávolságú lépcsős hátú változatot is. Szóval ez még csak a kezdet, és ez se kicsi; az elődhöz képest 65 mm-rel nyújtották meg a tengelytávolságot, ami immár 2939 mm, a karosszéria hossza 43 mm-rel, 4923 mm-re növekedett. A Cw 0,23-as légellenállási együtthatóra különösen büszkék a mérnökök, az alacsony fogyasztás mellett ez a csendes utastér garanciája is.

Az utastér annyiból nem újdonság, hogy kollégánk már helyet is foglalhatott benne, de most már tudjuk, hogy a 40:20:40 arányban osztott hátsó támla feláras extra, ahogy a két darab 12,3 colos képátlójú monitor is, tehát alapból analóg műszerek és 7 colos kijelző jár, és ezt két lépcsőben lehet majd az S-osztályból ismert digitális fallá fejleszteni. A kormányon érintésérzékeny felületeket is használnak, de ott a központi Comand kezelőszerv is, de a vásárlói visszajelzések alapján több direktkapcsoló van, amelyek segítségével különböző funkciókat  menün kívül, egy gombnyomással lehet vezérelni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Drive Pilot nevű segéd autópályán részben robotautóvá varázsolja a Mercedes E-osztályt, legfeljebb 210 km/h-s tempóig képes követni az előtte haladó autót, akár kanyarban is. Azt külön kiemelik, hogy legfeljebb 130 km/h-s tempóval haladva a rendszer a környező forgalom és infrastruktúra figyelésével képes a nem egyértelműen felismerhető vonalak (fehér és sárga vonalak, esetleg lekopva) követésére is útépítéseknél. Megállás után magától képes újra elindulni is az autó, de csak 30 másodpercen belül, ezt követően a vezetőnek gázadással kell beavatkoznia. A Comand Online rendszer segítségével a tempomat képes a táblafelismerő és a navigációs rendszerben tárolt információ alapján önműködően betartani a lakott terület 50 km/h-s (vagy épp ami érvényes) sebességhatárát.

A sávváltó segéd aktív kormánymozdulattal segíti a manőver biztonságos végrehajtását azt követően, hogy a sofőr aktiválja az irányjelző-kapcsolót. A gyalogosfelismerő a fékezés mellett segíti a kikerülési manőverhez a kormányzást, és az azt követő egyenesbe hozást is. A sávtartó segéd a megfelelő oldali hátsó kerék fékezésével kormányozza vissza a sávba a E-osztályt, és a holttérfigyelő jele alapján erre már városi, 30 km/h+ tempónál is képes. Okostelefon-alkalmazás segítségével külső irányítással a parkolóhelyről való be- és kiállásra is lehetőség van. A Pre-Safe Sound nevű funkció egy emberi reflexre alapul, az ütközés előtti pillanatban bejátszott hang az utasokban már a becsapódás előtti pillanatban kiváltja a védekező reflexet, így az autó különféle biztonsági berendezései mellett maga az ember is felkészül a legrosszabbra.

Az E-osztály gyakorlati szempontból talán legnagyobb újdonsága, hogy nem kell slusszkulcsot használni; nem arról van szó, hogy a zsebünkben hordjuk a jeladót, attól teljesen meg tudunk szabadulni a megfelelő okostelefon-alkalmazással, azaz elég a mobilunkat magunknál tartani – még inkább figyelhetünk arra, hogy ne merüljön le az akku.

Alaphelyzetben acélrugókat kap a Mercedes E-osztály, ehhez lehet kérni elektronikus vezérlésű lengéscsillapítást, és mindkettőnek van 15 m-rel csökkentett hasmagasságú, feszesebb hangolású sportváltozata is. Aztán ott van a teljes légrugózás, állítható hasmagassággal és négyféle – Komfort, Eco, Sport, Sport+ - rugózási karakterisztikával. Meglepő módon mindössze két erőforrás lesz elérhető a piaci bevezetéskor Európában, a benzines E 200 és a dízel E 220 d, azonban folyamatosan bővítik majd az elérhető erőforrások körét. A benzinmotornál már kezdettől fogva az új generációs soros motorok lesznek választhatóak, 2,0 literes négyhengeres (183-245 LE) az alap, 3,0 literes soros hathengeres (333 LE) a másik blokk, a dízeleknél kezdetben csak a négyhengeres lesz új generációs, ennek 2,0 literre (150-195 LE) csökken a lökettérfogata, a 3,0 literes dízel marad a most is használt V6-os (258 LE). Európában az E 350 e lesz az első, rögön hálózatról tölthető hibrid változat, ennél a 2,0 literes benzinmotor és a villanymotor 279 LE/600 Nm rendszerteljesítményt nyújt és akkumulátorról ideális körülmények között 30 km-re képes eljutni. Az első időkben csak 9 fokozatú automatikus váltóval kínálják az új Mercedes E-osztályt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Megkezdődött a tizedik Mercedes E-osztály bemutatkozása

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/12-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Audi RS 7 Sportback, Suzuki Baleno, Porsche 718 Boxster S
  • Összevont teszt: Mazda MX-5 G160 és Mini Cooper S Cabrio
  • Teszt: Opel Astra ST 1.6 Biturbo CDTI és Insignia ST 1.6 CDTI, BMW 318d és 330i xDrive, Volvo XC90 T8, Honda SH300i
  • Tanácsadó: Felnijavítás
  • Használt: ©koda Fabia (1999-2007)
Autómotor Piactér