Megindult az 1088 lóerős horvát szuperautó sorozatgyártása

2016. február 24. (szerda)

Már rendelhető a négy villanymotorral hajtott Rimac One kupé, elkezdték összeszerelni az első ügyfélautókat.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Még 2011 szeptemberében mutatták be a Rimac One első prototípusát, amelyen egészen mostanáig dolgoztak, hogy megvásárolható legyen – közben némi támogatást kaptak a Volar-e megépítéséért, és némileg hátráltatta a munkát, amikor a prototípussal balesetet szenvedtek, miközben egy Ferrari LaFerrarival versenyzett. Szóval zajlott az élet a horvátországi Rimac műhelyben.


Azért tartott ilyen sokáig a fejlesztés, mert nem egyszerűen összelegózták az autót, hanem annak főbb komponenseit házon belül készítették el. Az első kerekeket Rimac Automobili D-PM-OC-500 típusú, olajhűtésű állandó mágneses villanymotorok hajtják fogaskerék-áttételen keresztül, a hátsó kerekeket Rimac Automobili D-PM-OC-600 típusú, olajhűtésű állandó mágneses villanymotorok mozgatják, ebben az esetben már kétfokozatú, dupla kuplungos váltó is van, a rendszerteljesítmény 1088 LE/1600 Nm.

A 650 V feszültségű, 82 kWh kapacitású, az autó közepén és az ülések mögött T alakban beépített lítium-ion akkumulátor is a horvátok fejlesztette energia- és hővezérlést kapott, 22 kW-os fedélzeti töltő van, de 120 kW-os villámtöltésre is van lehetőség. A biztonsági berendezés része a karambol esetén automatikusan működésbe lévő áramtalanító kapcsoló. Az acél térvázat alumínium- és karbon merevítésekkel egészítik ki, a kettős keresztlengőkaros, belül fekvő rugóstagos felfüggesztéseknél hidraulikusan állítható a magasság.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az 1850 kg saját tömegű (42/58 százalékos tömegeloszlás az első/hátsó tengelyen) Rimac One 2,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra, 6,2 másodperc alatt 200-ra, 14,2 másodperc alatt 300 km/h-ra, a csúcssebessége 355 km/h, és 1,4 G-s keresztgyorsulást tud elérni. Ennek megfelelően nagy tudású a fékrendszer is, a hidraulikus részben elöl 39, hátul 38 centi átmérőjű kerámia-féktárcsák dolgoznak 6,illetve 4 dugattyús féknyergekkel, az elektronikus rész 400 kW teljesítménnyel lassít – a motorfék hatást a sofőr állíthatja.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Megindult az 1088 lóerős horvát szuperautó sorozatgyártása

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér