Meggondolta magát a gyár, marad a parancsnoki UAZ

2016. február 11. (csütörtök)

Rácáfol a mélyrepülésben lévő orosz autópiacra az UAZ Hunter, ezért a cégvezetés visszakozott, és mégis gyártásban tartja az egykor katonai szerepre kifejlesztett terepjárót.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Miközben az orosz újautó-piac fennállásának legnagyobb válságát éli, a 2015-ös esztendőben 35,7 százalékkal csökkentek az eladások, az UAZ gyár termékei iránt stabil a kereslet, mindössze 2 százalékkal termelt kevesebbet a gyár. A modellmixen belül a Patriot iránti kereslet érezhetően gyengült, míg a 469-es terepjáróból többet is gyártottak a korábbinál. Ez pedig arra késztette a vezetőséget, hogy átgondolják a terveiket.


Mivel már korábban tudni lehetett, hogy 2016-ban szigorodnak az újautók iránti elvárások, eredetileg úgy voltak vele, hogy egyszerűen befejezik az UAZ 469-es, polgári nevén Hunter gyártását, még a búcsúszériát is legyártották. Aztán elkészítették a Vörös Hadseregre emlékező Győzelmi Szériát, amely miatt hirtelen megháromszorozódott az eladás! A számokat elnézve az utolsó utáni pillanatban úgy döntött az uljanovszki autógyárat birtokló Sollers Csoport, hogy márpedig meg kell tartani azt a típust, amely még a jelenlegi gazdasági helyzetben is képes megőrizni piaci pozícióját.

A mérnököknek nagyon gyorsan kellett dolgozniuk, mindössze három hónapjuk volt arra, hogy az új előírásokhoz igazítsák a konstrukciót. Persze túlságosan sok dolguk nem volt, övbekapcsolás-jelzőt kellett beépíteni a vezető számára, a második sorban a középső utas végre hárompontos biztonsági övet kapott, és a második sorban a két szélső ülőhelynél immár lesznek ISOFIX rögzítési pontok is – február 1-i gyártást követően. Az eredetileg korlátozott darabszámban készülő Győzelmi Széria immár a kínálat része. Ezzel a pár apró módosítással immár 2017 végéig életben tudják tartani az UAZ Hunter terepjárót, így már bőven van ideje a mérnököknek arra, hogy egy alapos modellfrissítést készítsenek: a hírek szerint teljesen új alvázat, légzsákokat is kap majd az autó, miközben a külső lemezek és a felfüggesztés változatlan marad.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Meggondolta magát a gyár, marad a parancsnoki UAZ

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Renault Megane GT, Peugeot 308 GT SW, Mercedes-Benz C 250 Coupé, Ford Mustang Convertible 2.3 EcoBoost aut., Suzuki GSX-S1000
  • Extra: Can-Am Spyder világtalálkozó, Űrbázis a BMW tiszteletére
  • Vezettük: BMW M2, Seat Ateca, Volkswagen Amarok V6 TDI
  • Tanácsadó: Fényezés javítása, festékvastagság mérése
  • Használt: BMW C1 (2000-2002)
Autómotor Piactér