Helyből soha nem lehet elég egy családi autóban, ezért 4 centivel hosszabb és 2 centivel szélesebb lett a Scénic egyterű negyedik generációja, egyedül a magasság csökkent – a teljes magasság ugyan 13 mm-rel több a korábbinál, de a hasmagasságot 4 centivel 17-re növelték, így a korábbinál 27 mm-rel kevesebb a felépítmény hasznos magassága.

Meglepő módon már az alapváltozathoz is rendelhető lesz 20 colos felni, amelynek a megvásárlását azért kell megfontolni, mert meglehetősen ritka, ebből adódóan drága a 195/55 R20-as abroncs. Mivel ennek a keréknek az elérhetőségét már a fejlesztés korai fázisában elhatározták, a formatervezők is figyelembe vették ezt a vonalak megrajzolásakor. A formával kapcsolatban a legnagyobb meglepetés, hogy hiányoznak a Mégane és Talisman esetén használt látványos LED-es fények, úgymint első karmok és a hátfalon teljes szélességben végighúzódó csík.

Az utastérben az élére állított középső kijelző, az ajtókárpitra is átnyúló vonalak és tárolási lehetőségek garmadája határozza meg a hangulatot. A két első ülés közötti tároló mozgatható, egészen a műszerfal alá lehet tolni, a hátsó pozícióban pedig a második sorban ülők könnyen elérik az ennek a végén elhelyezett 2 USB-csatlakozást, vonalbemenetet és 12V-os elektromos csatlakozót.

Az utas előtt mély fiók váltja a korábbi kesztyűtartót, egyébként a megszokott tárolási lehetőségeket – beleértve a padlóban lévő rekeszeket – találjuk mindenfelé, az össztérfogatuk 63 liter. Az ülésrendszer erősen hasonlít az Espace-ban használthoz, a csúcsmodellben elöl masszázsfunkció kényeztet, a hátsó ülés gombnyomásra tűnik el a padlóban. A 60/40 arányban osztott második sor két fele egymástól függetlenül állítható hosszában. Alaphelyzetben 496 literes a csomagtér.

Két motorral fogják forgalmazni az új Scénic-et, az 1,2-es benzines turbó 115 vagy 130 lóerővel választható, az 1,6-os dízelből 95, 110, 130 és 160 lóerős lesz. Alapfelszerelés a 6 fokozatú, kézi kapcsolású váltó, a 110 lóerős dCi-nél választható, a biturbónál széria a 6 fokozatú, dupla kuplungos váltó. A 110 lóerős dízelhez felár ellenében lesz választható a hajtást segítő (önmagában  járművet mozgatni nem képes) villanymotoros rásegítés. Még a nyár előtt megismerhetjük majd a Gran Scénic változatot is, a két karosszériaváltozat forgalmazása egyszerre, még az idei év vége előtt megindul majd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások