Nem sokkal Genf után, a New Yorki Autószalonon mutatkozott be a lassan évtizedes múltra visszatekintő Nissan GT-R legújabb változata, ezért is meglepő, hogy a csütörtök estétől szombat délelőttig hazánkban vendégeskedő prototípus rögtön egy európai változat volt – hiányzik a csomagtérfedélről az oda esetleg bezárt ember menekülését szolgáló nyitó, ami az Egyesült Államokban alapkövetelmény.

Fotó: Lővei Gergely Fotó: Lővei Gergely

Több karaktert ad az autónak az új orr, amelyet végeredményben annak hozománya, hogy megnövelték a motortérbe – és így a hűtőkre, illetve a szívósorba – áramló levegő mennyiségét. Ennek eredménye, hogy immár 565 (+20) lóerős a 3,8 literes V6-os biturbó, ami viszont nem nagyon látszik így, a budaörsi márkakereskedésben kiállított autót elnézve. Persze, műalkotásnak se utolsó a kézzel, egy ember által összerakott motor, de hát még beindítani sincs lehetőség, nemhogy vezetni.

A beleülést azért spórolom meg, mert a helykínálat változatlan, én pedig korábban már belepróbáltam már magam a vezetőülésbe; nem mondom, hogy kényelmes volt, vagy hogy lenne lehetőségem hirtelen kormánymozdulatok kivitelezésére. Van még hátsó ülés, de arról a fajtáról beszélünk, amely a biztosítási díjakat (az USA-ban prémium felárat fizetnek a kétszemélyes autók tulajdonosai) igyekszik kordában tartani.

A villámlátogatásra, vagy inkább egy európai utazás rövid köztes megállójára hazánkba érkező autónál vajbőr kárpittal igyekeztek hangsúlyozni az új választási lehetőségeket, a sötétkék karosszériával jól mutat ez a színkombináció. Ahogy korábban a sajtófotókon láthattuk, lehet üléskárpit-színű kormányt is kérni, de nem ezzel a világos bőrrel. Az alig pár órás vendégszereplést követően egyébként majd csak valamikor kora ősszel érkeznek meg a felfrissített Nissan GT-R első példányai hazánkba.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!