Korábban is volt már ötajtós Mini személyautó (a Countryman jelen esetben nem veendő autó-számba, hiszen az egy SUV), az előző Clubman esetén a jobboldali és hátsó nyílászáró megosztásával összesen öt ajtószárnya volt. Amikor felhívtam erre a tényre a forgalmazó képviselőjének figyelmét, gyorsan kontrázott: ez az első 5 kilincses Mini személyautó. Ezt is tisztáztuk tehát.

A 7 centis tengelytáv-növekedés és a 67 literrel nagyobb csomagtértől még nem lett tágas az autó, de nem is ez volt az elsődleges cél. Sokkal inkább az, hogy immár könnyebb hozzáférni a második sorhoz, amivel egyszerre családi és céges ügyfelek számára is érdekes lehet a Mini. Sok fiatal szülő nem akar ki- és beszálláskor állandóan ülést döntögetni, számukra nagy megkönnyebbülés a hátsó ajtó. Kis hazánkban pedig eleve nem foglalkoztak a háromajtós modellekkel a flottabeszerzők, ez most megváltozik.

Fejtörő a tányéralátéten: számolják meg, hány ötajtós Minit látnak! Fejtörő a tányéralátéten: számolják meg, hány ötajtós Minit látnak!

A háromajtóshoz képest hajszálnyival lassabb és nagyobb szabványos fogyasztású az ötajtós modell, itt most tizedmásodpercekről és deciliterekről van szó, a lényegi eltérés a korábban már említett méretbeli gyarapodás mellett a 260 000 Ft-os felár. Az ötajtós Mini karosszéria csak Cooper szinttől felfelé választható, és már megtalálható a márkakereskedésekben.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!