Még jó, hogy az ID.3-as piacra dobása kapcsán kijöttek a teljesen új fejlesztésű MEB-platform legnagyobb hibái, mert a most prezentált világpiacra szánt ID.4-essel egyszerűen nem engedheti meg magának a Volkswagen azt, hogy szoftverproblémák miatt hónapokkal halassza a gyártás felfuttatását és a forgalmazás megindulását; a TDI-botrányt követően még egy presztízsveszteséget nem engedhet meg magának a gyár.

A világszerte népszerű kompakt szabadidő-autók kategóriáját gyarapítja az ID.4-es, ha a karosszéria külméreteit nézzük, a belsőt egy kategóriával nagyobb szabadidő-autókkal mondja egyenértékűnek a VW. A hossz 458,5 cm, a szélesség 185,2 cm, a magasság 163,6 cm és 276,6 cm a tengelytávolság, tehát a normál és a nyújtott tengelytávolságú Alltrack közé lőtték be a méretet, a hasmagasság 21 cm. Az ID.4 csomagtartója az alaphelyzetben 543, támladöntés után 1575 literes méretével elmarad a Tiguan (615-1655 l) és Tiguan Allspace (760-1920 l) rakterétől. A 10,3 méteres átmérőjű fordulókör és a végállástól végállásig 3,5 forduló kormánykerék miatt a sofőr tényleges méreténél kisebbnek érzi majd az autót.

A megjelenés az ID.3 stílusában készült, így könnyen megkülönböztethető a testvérmodell Škoda Enyaq iV-től, alapáron feketék a tetőkeretek, a csúcsmodellnél ezüst színűek. A feláras LED-mátrix fényszórókhoz adják a 30 szegmensből álló LED-es hátsó lámpát, amely az elsőkhöz hasonlóan animációval köszönti a használót. Teljesen digitális a beltér, de a teljes távolról hozzáférés csomagot csak a Discover Pro fejegység megvásárlásával adják; az MEB alapot úgy készítették, hogy a vásárlást követően is viszonylag egyszerűen lehet bővíteni a felszereltséget. A műszaki felépítés érdekessége, hogy hátul dobfékeket használnak, mert azok jobban elviselik, ha sokáig nincsenek igénybe véve – a hátsó tengelyen alapvetően energia-visszatermeléssel lassít az ID.4-es.

Az Egyesült Államok kapcsán már konkrét műszaki részletekkel is rendelkezünk, arrafelé 82 kWh kapacitású akkumulátorral adják az ID.4-est, először hátsókerékhajtással (204 LE), 2021 második felében kezdik meg az összkerékhajtású (302 LE) változat forgalmazását, az amerikai szabvány szerint 403 km a hatótávolság. Az indulóár 39 995 dollár, ami negyedével (!) olcsóbb a hasonló tudású Tesla Model Y alapáránál, és a VW vásárlók még igénybe vehetnek 7500 dolláros adókedvezményt is. A fedélzeti töltő 11 kW teljesítményű (fali töltővel 7,5 óra töltési idő), de akár 125 kW-os egyenáramú töltést is tud fogadni az akkumulátor; az USA-ban az első évben ingyenes használhatják a vásárlók az Electrify America villámtöltőit.

Első körben csak Zwickauban gyártják majd a Volkswagen ID.4-est, de már folyamatban van az USA-beli Chattanoogában lévő gyár átépítése, ahol a tervek szerint 2022-ben kezdik meg az MEB-alapra épülő szabadidő-autó sorozatgyártását. Kínában már jövőre megkezdik az ID.4-es sorozatgyártását két üzemben is, arrafelé terepjárós körítésű változat is lesz.