Megérkezett a Skoda Citigo - és óriás Octavia készül

2012. július 19. (csütörtök)

Egy modelloffenzíva kezdete a Skoda Citigo megjelenése.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Két éve nem volt új piaci bevezetése a Skoda márkának, de ez csak a vihar előtti csend volt. 2010 és 2018 között meg akarja duplázni eladásait a cseh cég, ezért a következő 1,5 éven belül 7 új autót dobnak piacra, amelyek közül az első a Citigo nevű mini.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Novemberben érkezik a hazai kereskedésekbe a Rapid nevű kompakt ferdehátú, amely a jelenlegi Octaviát másolja méret tekintetében, miközben érezhetően olcsóbb lesz annál. Mindezt azért lépik meg, mert 2013 első negyedévében már megvásárolható lesz az új Skoda Octavia, amely lényegesen nagyobb lesz, a tengelytávolság 10 centivel növekedik. Májusban érkezik a felfrissített Superb, amelyet az ötajtóst 2,5-3 hónap késéssel követő Octavia Combi követ. A nyáron lesz megvásárolható a Rapid alapján készülő normál ötajtós kompakt, aminek még nincs neve, és az egészen a 2013 őszén bemutatkozó felfrissített Yeti szabadidő-autó zárja le.

A Citigo-val új kategóriába lép a márka, és először itt használják az új márkajelzést is, ami már a motorháztetőn helyezkedik el. Mostanáig nem nagyon volt háromajtós autója a Skodának, így lehet, hogy az Easy Entry funkció csak most mutatkozik be a márkánál – de csak felár ellenében, hiszen az alap Ambition szinten nem elérhető ez a kényelmi funkció. A választék hamarosan az ASG robotizált váltóval bővül, a 36. héttől gyártott egység a normál, ötfokozatú váltó kiegészítve egy hidraulikus egységgel. Ennek megfelelően nincs P fokozat, és kúszás sincs.

Úgy árazták be a Skoda Citigo-t, hogy átlagosan 5 százalékkal a Volkswagen Up! árai alatt maradjon – az alapváltozatnál 12 százalékot lehet megspórolni. A konszern egyébként úgy számol, a VW Nyugat-Európában, a Seat Dél-Európában, a Skoda pedig régiónkban és Kelet-Európában lesz népszerű. A Porsche Hungaria az első félév tapasztalatai alapján a magyarországi piac tíz százalékos bővülésével számol, és 150 darab Citigót akar eladni. A kereskedői és importőri teszt- és szalonautókat is beleszámítva már 120 eladott példánynál tartanak, úgyhogy minden bizonnyal túlteljesítik majd az elvárásokat.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Megérkezett a Skoda Citigo - és óriás Octavia készül

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
19 °C
12 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?