Megérkezett a Skoda Citigo - és óriás Octavia készül

2012. július 19. (csütörtök)

Egy modelloffenzíva kezdete a Skoda Citigo megjelenése.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Két éve nem volt új piaci bevezetése a Skoda márkának, de ez csak a vihar előtti csend volt. 2010 és 2018 között meg akarja duplázni eladásait a cseh cég, ezért a következő 1,5 éven belül 7 új autót dobnak piacra, amelyek közül az első a Citigo nevű mini.


Novemberben érkezik a hazai kereskedésekbe a Rapid nevű kompakt ferdehátú, amely a jelenlegi Octaviát másolja méret tekintetében, miközben érezhetően olcsóbb lesz annál. Mindezt azért lépik meg, mert 2013 első negyedévében már megvásárolható lesz az új Skoda Octavia, amely lényegesen nagyobb lesz, a tengelytávolság 10 centivel növekedik. Májusban érkezik a felfrissített Superb, amelyet az ötajtóst 2,5-3 hónap késéssel követő Octavia Combi követ. A nyáron lesz megvásárolható a Rapid alapján készülő normál ötajtós kompakt, aminek még nincs neve, és az egészen a 2013 őszén bemutatkozó felfrissített Yeti szabadidő-autó zárja le.

A Citigo-val új kategóriába lép a márka, és először itt használják az új márkajelzést is, ami már a motorháztetőn helyezkedik el. Mostanáig nem nagyon volt háromajtós autója a Skodának, így lehet, hogy az Easy Entry funkció csak most mutatkozik be a márkánál – de csak felár ellenében, hiszen az alap Ambition szinten nem elérhető ez a kényelmi funkció. A választék hamarosan az ASG robotizált váltóval bővül, a 36. héttől gyártott egység a normál, ötfokozatú váltó kiegészítve egy hidraulikus egységgel. Ennek megfelelően nincs P fokozat, és kúszás sincs.

Úgy árazták be a Skoda Citigo-t, hogy átlagosan 5 százalékkal a Volkswagen Up! árai alatt maradjon – az alapváltozatnál 12 százalékot lehet megspórolni. A konszern egyébként úgy számol, a VW Nyugat-Európában, a Seat Dél-Európában, a Skoda pedig régiónkban és Kelet-Európában lesz népszerű. A Porsche Hungaria az első félév tapasztalatai alapján a magyarországi piac tíz százalékos bővülésével számol, és 150 darab Citigót akar eladni. A kereskedői és importőri teszt- és szalonautókat is beleszámítva már 120 eladott példánynál tartanak, úgyhogy minden bizonnyal túlteljesítik majd az elvárásokat.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Megérkezett a Skoda Citigo - és óriás Octavia készül

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/19-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Peugeot 508, Lexus NX 300h, Volkswagen Touareg
  • Teszt: Jaguar XF 2.2D
  • HASZONJÁRMŰ-MELLÉKLET: Volkswagen Amarok-túra: Montenegro–Albánia, Teszt: Peugeot Boxer, Ford Transit Jumbo, Renault Master, Mercedes-Benz V 250 BlueTec, Landini 7-215
  • Tuning: Brabus Mercedes-Benz Sprinter

Időjárás

Budapest

szitálás
9 °C
7 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?