Ellenfél nélküli autónak tartja a Kia az új Stingert, hiszen hasonló tudású túraautót csak a prémiumgyártók kínálnak – sokkal borsosabb áron. Ennek megfelelően nem is nyilatkoznak arról, mennyit akarnak értékesíteni az újdonságból, hiszen az mindenképpen siker lesz: a márka megítélést javítja, és várhatóan új vásárlókat szerez.

Fotó: Lővei Gergely

Apró részletekkel tették sportosabbá a megjelenést, például nem csak a hűtőrács, de az alsó légbeömlők is méhsejt-mintát kaptak, szellőzőnyílások kerültek a motorháztetőre és az oldalsó helyzetjelző-fényeket is dizájn elemmé tették. Ez az első olyan Kia, amelynél a futóműhangolást már teljes egészében az M GmbH-tól elcsábított Albert Biermann vezette; a 7 év/150 000 km garancia miatt sokáig élvezheti majd a tulajdonos autóját.

Háromtagú a motorkínálat, a leggyengébb a 2,2 literes dízel a maga 200 lóerejével, ez kifejezetten az európai piac számára készült, benzinesből a 255 lóerős 2,0 literes turbó a belépő. Igazi csemege lesz a 3,3 literes V6-os biturbó a maga 370 lóerejével, hiszen nem korlátozza elektronika a végsebességét, ami 270 km/h. Van rajtautomatika is, ráadásul egyszerűen aktiválódik: egyszerre le kell nyomni a két pedált, majd négy másodpercen belül le kell lépni a fékről, és máris megtapasztalható a 4,9 másodperces 100-ra gyorsulás – az összkerékhajtású és az automatikus váltó jóvoltából meglehetősen könnyen.

Most indult a forgalmazás, de első körben csak a középső GT Line és a csúcs GT modell választható, az EX nevű belépőszint csak pár hónap késéssel érkezik. A négyhengeres benzines félmillióval olcsóbb a dízelnél, EX-szinten 12,5 és 13 millió Ft az ár, GT Line-ként 14,19 és 14,69 millió Ft-ot kell értük fizetni. A V6-os csúcsmodell, a GT ára 17,49 millió Ft. Egy extra van az autóhoz, a metálfény 160 000 Ft-ért, ezen kívül a dízelhez lehet még kérni összkerékhajtást 600 000 Ft-ért.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!