Miután 2003-ban végzett az Art Center College of Design formatervező-iskolában, Carloss Salaff a Mazda észak-amerikai formatervező stúdiójában helyezkedett el, ahol többek között a Mazda3-as, CX-7 és az új MX-5 megjelenésén is dolgozott, de a Nagare, Ryuga és Furai tanulmányokban is kivette a részét. Azonban ez nem volt neki elég, felmondott, és megalapította saját vállalkozását.

Első nagy munkája a Project Caden néven készülő szuperautó, amelynek stílusa a régebbi C csoportos versenyautókat követi majd. Fontos, hogy fémből készül majd az új kocsi, ellentétben a mai műanyag autókkal, néhány helyen szegecseléssel rögzítik majd egymáshoz az alumínium lemezeket. Középen ül majd a vezető, mellette két utas – pontosan úgy, ahogy a McLaren F1-nél.

Mögöttük dolgozik majd a BMW M5-ös és M6-os autókban használt 5,0 literes, V10-es szívómotor, a váltó hatfokozatú, kézi kapcsolású lesz. A texasi Metcalf Racing nevű cég készíti az alumínium monocoque vázat, amelyhez elöl-hátul acél segédváz csatlakozik, ahol a fekvő rugóstagos felfüggesztések helyezkednek el. Carlos Salaff elképzelése szerint a vezetőülésből jól láthatóan kerül beépítésre a felfüggesztés, amelynek mozgását így a pilóta folyamatosan látja majd.

Az ohiói Petes Custom Carbuilding nevű, alapvetően veteránautó felújítással foglalkozó cég készíti a karosszériát, a modern és a hagyományos eljárásokat ötvözve. A 3D-s számítógépes tervek alapján lézerrel vágják ki a lemezeket, amelyek aztán kézi munkával kapják meg végleges formájukat. Az egész alkotói folyamatról film is készül, amelyet majd a Project Caden bemutatkozásakor tesznek közzé, a tervek szerint évi pár darabot készítenek az új szuperautóból, azt még nem tudja megmondani az alkotó, mikor lesz kész az első példány. Művészetről van szó, nem egyszerű mérnöki munkáról.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások