Megépíti álmai szuperautóját a Mazda egykori formatervezője

2016. február 3. (szerda)

A BMW V10-es szívmotorja mozgatja majd Carlos Salaff által megálmodott és külső segítséggel megépített szuperautót.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Miután 2003-ban végzett az Art Center College of Design formatervező-iskolában, Carloss Salaff a Mazda észak-amerikai formatervező stúdiójában helyezkedett el, ahol többek között a Mazda3-as, CX-7 és az új MX-5 megjelenésén is dolgozott, de a Nagare, Ryuga és Furai tanulmányokban is kivette a részét. Azonban ez nem volt neki elég, felmondott, és megalapította saját vállalkozását.


Első nagy munkája a Project Caden néven készülő szuperautó, amelynek stílusa a régebbi C csoportos versenyautókat követi majd. Fontos, hogy fémből készül majd az új kocsi, ellentétben a mai műanyag autókkal, néhány helyen szegecseléssel rögzítik majd egymáshoz az alumínium lemezeket. Középen ül majd a vezető, mellette két utas – pontosan úgy, ahogy a McLaren F1-nél.

Mögöttük dolgozik majd a BMW M5-ös és M6-os autókban használt 5,0 literes, V10-es szívómotor, a váltó hatfokozatú, kézi kapcsolású lesz. A texasi Metcalf Racing nevű cég készíti az alumínium monocoque vázat, amelyhez elöl-hátul acél segédváz csatlakozik, ahol a fekvő rugóstagos felfüggesztések helyezkednek el. Carlos Salaff elképzelése szerint a vezetőülésből jól láthatóan kerül beépítésre a felfüggesztés, amelynek mozgását így a pilóta folyamatosan látja majd.

Az ohiói Petes Custom Carbuilding nevű, alapvetően veteránautó felújítással foglalkozó cég készíti a karosszériát, a modern és a hagyományos eljárásokat ötvözve. A 3D-s számítógépes tervek alapján lézerrel vágják ki a lemezeket, amelyek aztán kézi munkával kapják meg végleges formájukat. Az egész alkotói folyamatról film is készül, amelyet majd a Project Caden bemutatkozásakor tesznek közzé, a tervek szerint évi pár darabot készítenek az új szuperautóból, azt még nem tudja megmondani az alkotó, mikor lesz kész az első példány. Művészetről van szó, nem egyszerű mérnöki munkáról.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Megépíti álmai szuperautóját a Mazda egykori formatervezője

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér