A brit Marlin manufaktúra 5exy típusán alapul az Avatar One elnevezésű pályaautó, de azzal ellentétben készre szerelten adják, és a technikáját is komolyabbra cserélik – nem bontott VW, Honda vagy Rover alkatrészeket tartalmaz, hanem a legújabb Ford cuccokat.

Az ülések mögé, hosszában kerül beépítésre a Focus S-ből származó 2,0 literes, 250 lóerős EcoBoost turbómotor, a váltó ötfokozatú, szekvenciális. Némi felár megfizetése után már a Focus RS-ben alkalmazott, 2,3 literes négyhengerest kapja az autó, ráadásul ennek a teljesítményét 350 lóerőre növelik – a saját tömeg még ez utóbbi esetben is marad 700 kg közelében. Feláras extra az anyósülés, ráadásul azt előre kérni kell, mert ha nincs, akkor a vezetőülést az autó középvonalához közel helyezik el.

Modern pályaautóról van szó, ezért alapfelszerelés a 2 darab USB-csatlakozó, amelyek az adatrögzítő és a fedélzeti kamera áramellátását hivatottak biztosítani – felár ellenében az Avatar is beszerel ilyen eszközt. Az Avatar One-hoz vászonból készített szükség-tetőt is mellékelnek arra az esetre, ha közúton esőbe kerül a tulajdonos – ahhoz nem elég masszív a vázszerkezet, hogy versenypályán is a helyén maradjon a tető. Az Avatar One prototípusával egyébként már két szezont versenyeztek a brit Castle Combe Sports & GT Bajnokságban, az első pár versenyen tapasztalt megbízhatósági problémák miatt vetették el az Audi turbómotorját, és váltottak helyette a Ford négyhengeresekre.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!