Megbízható Ford-technikát kap az Avatar pályaautó

2016. február 1. (hétfő)

Kit car alapján fejlesztették ki a Ford-motoros Avatar pályaautót, amelyet készre szerelve kap meg a tulajdonosa.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A brit Marlin manufaktúra 5exy típusán alapul az Avatar One elnevezésű pályaautó, de azzal ellentétben készre szerelten adják, és a technikáját is komolyabbra cserélik – nem bontott VW, Honda vagy Rover alkatrészeket tartalmaz, hanem a legújabb Ford cuccokat.


Az ülések mögé, hosszában kerül beépítésre a Focus S-ből származó 2,0 literes, 250 lóerős EcoBoost turbómotor, a váltó ötfokozatú, szekvenciális. Némi felár megfizetése után már a Focus RS-ben alkalmazott, 2,3 literes négyhengerest kapja az autó, ráadásul ennek a teljesítményét 350 lóerőre növelik – a saját tömeg még ez utóbbi esetben is marad 700 kg közelében. Feláras extra az anyósülés, ráadásul azt előre kérni kell, mert ha nincs, akkor a vezetőülést az autó középvonalához közel helyezik el.

Modern pályaautóról van szó, ezért alapfelszerelés a 2 darab USB-csatlakozó, amelyek az adatrögzítő és a fedélzeti kamera áramellátását hivatottak biztosítani – felár ellenében az Avatar is beszerel ilyen eszközt. Az Avatar One-hoz vászonból készített szükség-tetőt is mellékelnek arra az esetre, ha közúton esőbe kerül a tulajdonos – ahhoz nem elég masszív a vázszerkezet, hogy versenypályán is a helyén maradjon a tető. Az Avatar One prototípusával egyébként már két szezont versenyeztek a brit Castle Combe Sports & GT Bajnokságban, az első pár versenyen tapasztalt megbízhatósági problémák miatt vetették el az Audi turbómotorját, és váltottak helyette a Ford négyhengeresekre.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Megbízható Ford-technikát kap az Avatar pályaautó

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Renault Megane GT, Peugeot 308 GT SW, Mercedes-Benz C 250 Coupé, Ford Mustang Convertible 2.3 EcoBoost aut., Suzuki GSX-S1000
  • Extra: Can-Am Spyder világtalálkozó, Űrbázis a BMW tiszteletére
  • Vezettük: BMW M2, Seat Ateca, Volkswagen Amarok V6 TDI
  • Tanácsadó: Fényezés javítása, festékvastagság mérése
  • Használt: BMW C1 (2000-2002)
Autómotor Piactér