Az európai jó tapasztalatok hazai alkalmazásának igényével a Magyar Gázüzemű Közlekedési Klaszter Egyesület célkitűzése, hogy a kontinens gázüzemű jármű és gáztöltő infrastruktúra elterjedésének 1 százalékát rövidtávon elérje. Ehhez 25-30 nyilvános töltőállomásra és további privát – tehát csak saját flották töltésére szolgáló – kútra van szükség, amellyel párhuzamosan mintegy 1500 autóbusz, 1100 nehéz teherjármű és 10-15 000 személyautó, kis áruszállító forgalomba állására lehet számítani. Energetikai szempontból, ez a járműszám a hazai közlekedés energiafelhasználásának nagyjából 2 százalékát fedezi majd. Eközben Magyarország biogáz termelő képessége elérheti a hazai közlekedés energiaigényének egyharmadát is, amely mennyiség akár 6 millió tonna CO2 légkörbejutásától mentesítheti hazánkat.

A Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület törekvései között a közlekedésben a hidrogén jövőbeli elterjedésének igénye is megjelenik. A hidrogén térhódításának elképzelhető útja előbb a mind szélesebb körű metán gázhoz kevert kiszolgálás, majd pedig a tiszta, H2 molekula formában történő értékesítés tüzelőanyag cellás, vagy esetleg a hidrogén-belsőégésű motorral szerelt járművek számára. „Bár a CNG alapú alternatív közlekedéssel Európa többi államához képest jelentős hátrányból indulunk, a teljesen emisszió-mentes hidrogénnel azonban még nem késtünk el.” – fogalmaz Domanovszky Henrik, az Egyesület elnöke. „Ezért a jövőben erőfeszítéseket teszünk, hogy olyan közös Európai projektekben vehessünk részt, amilyen a GasHighWay, a BioWALK4Biofuels, vagy az Intelligent Energy Europe keretében megvalósítandó LNG töltőhálózat felépítése, annak érdekében, hogy a jövőben Magyarország is hatékony és tiszta energiahordozókat használhasson közlekedésében.”

A Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület alapító tagjai között olyan jelentőségű társaságok sorakoztak fel, mint például az ACIS, a Ganzair Kompresszortechnika, az IVECO, a NABI, a Tisza Volán és olyan szervezetek vesznek részt benne, mint a Magyar Biogáz Egyesület, vagy a Magyar Terület- és Településfejlesztők Szövetsége. Az Egyesület létrehozatalában együttműködési szándékkal tevékenyen részt vett energiaszolgáltató cégek között szerepel az Égáz-Dégáz Földgázelosztó Zrt., a Főgáz és a Mol is. Az Egyesület megválasztotta tisztségviselőit: elnökének választotta Domanovszky Henriket (NGVA-Europe), alelnökeinek Gyöngyössy Istvánt (IVECO), Héjj Demetert (NABI), Dr. Prof. Kovács Kornélt (Magyar Biogáz Egyesület) és Molnár Józsefet (Tisza Volán).