Először is jelen pillanatban még csak a szándéknyilatkozatot írta alá a holland Swedish Automobile cég a reménybeli kínai vásárlókkal, a Pang Da autókereskedővel és a Youngman gyárral. A felek pozitív sajtóközleményeikben csak a kínai hatóságok jóváhagyását jelölték meg, mint hátralévő, leküzdendő akadályt.

Azonban van egy másik is, mégpedig a Saab autógyárban még mindig tulajdonrésszel és ezen keresztül a döntésekben vétójoggal rendelkező General Motors aktivizálta magát. Az amerikai konszern nem látná szívesen, ha a Kínában erős pozíciókkal bíró partnerének, a Shanghai Automotive Industry Corporationnek a helyzetét gyengítené a Youngman által gyártott, a Pang Da által forgalmazott Saab-ok, amelyek a GM legújabb fejlesztéseit tartalmazzák. Ez egyébként nem üres fenyegetés, mert ezek jó részét a GM beszállítóként adja a Saab-nak, azaz ha nem is sikerül megvétóznia a döntést, az alkatrész szállítás leállításával legalább két-három évre jegelni tudja a svéd gyár működését – legalább ennyi ideig tart új alkatrészek beépítése, tesztelése.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!