Meg se jött a BMW M2-es, de máris itt van hozzá a gyári tuning. Meg fényhíd

2016. február 11. (csütörtök)

Egyfelől az utcai használók örülhetnek az M Performance kiegészítőknek, másfelől itt a MotoGP versenysorozat új biztonsági autója.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Úgy tűnik a BMW szerint még van mit javítani az M2-esen, ezért már rögtön a piaci forgalmazás elején elérhetőek lesznek az M Performance kiegészítők a bajorok új kupéjához. Abból a apropóból hozták előre ezek bejelentését, hogy az idén egy M2-es lesz majd a biztonsági autó a MotoGP futamain, és annak a leleplezését nem lehetett tovább halogatni.


Mindössze 10 hét alatt építették meg az új biztonsági autókat, amelynél a legfontosabb változtatást a hátsó ülések helyére beépített bukókeret jelenti. A karbon légterelők egy része az M Performance kiegészítők közül származik, de a nagy méretű, állítható hátsó szárny már versenyalkatrész. Szintén a versenyzés világából származnak a hatpontos biztonsági övek és a kagylóülések, a karbon-kerámia fékrendszer a nagy teljesítményű, utcai BMW-k sajátja.

A felfüggesztést M Performance rugókkal és lengéscsillapítókkal módosították, a felnikre Michelin Cup abroncsokat szereltek. A megjelenést a kötelező fényhídon kívül a BMW Motorsport színeket használó matrica-dekor teszi különlegessé. A motorhoz nem nyúltak, a 3,0 literes soros hathengeres 365 lóerejével 4,2 másodperces 100-as sprintet tesz lehetővé, amelyet elégnek ítéltek a MotoGP mezőny kontrollálásához.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Ehhez képest az utcai autó már-már szerénynek mondható azzal, hogy kisebb felületűek a matricái, visszafogottabbak a légterelői. Az alsó toldatok mellett a külső tükör házak, a hűtőrács is karbonból készül. Kétféle kormánykerék is rendelhető, a Pro keményebb tömést és jobban megformált karimát kap, és ott van még a kapcsolásjelzős, karbon-betétes darab is. Ezeken kívül acél pedálok, egyedi padlószőnyeg és alulról megvilágított küszöbbetétek teszik teljessé az M Performance alkatrészek optikai tuning-körét.

Fontos újdonság a bluetooth kapcsolattal vezérelhető, állítható kipufogórendszer, amely Sport és Track üzemmóddal rendelkezik, és a széria M2-esnél sokkal vérmesebb hangot eredményez. A sportfutómű alaphelyzetben 5 mm-rel engedi lejjebb a karosszériát, a lengéscsillapító (szerszámmal történő) állításával ez további 20 mm-rel csökkenthető, de ilyenkor már nyoma se marad a komfortnak. Márciustól rendelhetőek a BMW M2-eshez az M Performance kiegészítők, ekkor érkeznek meg a szalonokba az első példányok.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Meg se jött a BMW M2-es, de máris itt van hozzá a gyári tuning. Meg fényhíd

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Renault Megane GT, Peugeot 308 GT SW, Mercedes-Benz C 250 Coupé, Ford Mustang Convertible 2.3 EcoBoost aut., Suzuki GSX-S1000
  • Extra: Can-Am Spyder világtalálkozó, Űrbázis a BMW tiszteletére
  • Vezettük: BMW M2, Seat Ateca, Volkswagen Amarok V6 TDI
  • Tanácsadó: Fényezés javítása, festékvastagság mérése
  • Használt: BMW C1 (2000-2002)
Autómotor Piactér