Frankfurt legnagyobb újdonsága a korábbi autószalonokhoz képest az volt, hogy a gyárak rájöttek, nagyon az elektromos autózás elején járunk, ezért nem is ilyen autókkal próbálták meg elcsábítani a vásárlókat, hanem inkább hagyományos, belső égésű motorral szerelt, szupertakarékos autókkal. A gyártókat nem lehet hibáztatni mindezért, egyértelműen az elektormos autó a jövő, csak az időzítés kérdéses még.

Nézzük meg, hogy 2011 első nyolc hónapjában hány elektromos autót értékesítettek Európában. A számokhoz érdemes még annyit hozzátenni, hogy vannak országok, ahol akár 14 000 eurót (Hollandia) vagy 20 000 eurót (Dánia) is ad az állam elektromos autó vásárlásakor.

Elektromos autó eladások 2011. jan-aug.

Németország 1020 Franciaország 953 Norvégia 850 Egyesült Királyság 599 Ausztria 347 Dánia 283 Hollandia 269 Spanyolország 122 Svédország 111 Olaszország 103 Portugália 93 Belgium 85 Csehország 43 Írország 36 Románia 2 Összesen 5222

Ez az európai újautó-eladások 0,07 százaléka. Az ilyesmire nem csak közvélemény-kutatások alkalmából mondják, hogy statisztikai hibahatáron belül van. Hogy lesz így 20 000 elektromos autó Magyarorszgáon 2030-ra? Rejtély. Mindenestere jövőre a Renault Fluence Z.E. és az Opel Ampera, valamint a Chevrolet Volt hazai forgalmazásának a beindulásával már egészen autószerű elektromos járműveket is meg lehet majd vásárolni a szalonokban.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!