Szinte feleslegesen sok a tér a Škoda Superb utasterében már jelenleg is, és erre még egy lapáttal rátesznek a jövő tavasszal bemutatkozó és a nyáron a kereskedésekbe kerülő új generációnál. Az MQB-alapra való átállással párhuzamosan 8 centivel megnövelik a tengelytávolságot, és a szélesség is jelentősen nő, a második sorban például 5 centivel lesz nagyobb a válltér.

Ötajtós karosszériával ismerhetjük majd meg a csehek csúcsmodelljét a Genfi Autószalonon, ezzel kapcsolatban érdemes megemlíteni, hogy ezúttal nem lesz dupla csomagtér-nyitás, mert az feleslegesen bonyolult és drága műszaki megoldás. A nagy méretű ajtón át egy, alaphelyzetben immár 625 literes rakteret lehet megtölteni; továbbra sincs sínen tologatható hátsó üléssor, ezt csak a támla ledöntésével lehet tovább bővíteni.

A VW-konszern úgy próbálja meg a Passat pozícióját bebiztosítani, hogy az új biturbó dízelt nem kapja meg a Superb, miközben a motorkínálat többi tagja egyezik. Az alapmotor az 1,4 literes, 125 lóerős turbó, e fölött a 150 lóerős, hengerlekapcsolásos egység áll. Az 1,8 literes turbó 180 lóerős, a 2,0 literes alapból 220 lóerős, a csúcsváltozatban 280 lóerőt tud. Két dízel lesz, az 1,6-os 120 lóerővel (3,7 l/100 km átlaggal), a 2,0 literes 150 vagy 190 lóerővel kerül a motortérbe; az AdBlue adalékot 15 000 km-enként kell utántölteni. Kezdettől fogva választható lesz összkerékhajtás több teljesítményszinthez is.

Az új generáció mintegy 75 kg-mal könnyebb a hasonló elődjénél, ami jótékony hatással van a fogyasztásra. A vezethetőséget opciós elektronikus lengéscsillapítás és az elektronikus differenciálzár javítja. A tavaszi világpremiert követően várhatóan már a nyáron a kereskedésekben lesz az új Škoda Superb.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!