Egyelőre csak Dél-Afrikában kínál N-autót a Hyundai, ott az i20-asnak a sportos változatát (1,4 literes szívómotor 114 lóerővel, 0-100 km/h 8,9 s) nevezik így, de világszerte elérhetőek lesznek majd ezek a sportos autók.

Mifelénk egyszerűen az i20-as modellcsalád része Sport néven a 120 lóerős 1,0 literes turbómotorral kínált i20-as, mifelénk ennél többet kell tudnia az N autóknak. A kifejezetten nekünk fejlesztett i30 N piacra dobása előtt már komoly megmérettetésen vesz részt, az egyik prototípussal rajthoz állnak a nürburgringi 24 órás versenyen.

Egyfelől a több mint 260 lóerős, 2,0 literes turbómotorral szerelt autó teljesítményét próbálják bizonyítani, másfelől a 24 órás padlógázas száguldás remek alkalom a mintegy 40 százalékban új fejlesztésű technika tesztelésére. Az eddig lefutott tesztprogram 480 kört, mintegy 10 000 km-t jelentett a Nürburgringen. A Hyundai i30 N versenyautót Bruno Beulen, Michael Bohrer, Alexander Köppen és Rory Pentinnen vezeti majd, a dél-koreai cég ezen kívül még két darab Veloster Turbo-t is indít majd a futamon.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!