Meg akarják menteni a roncsprémium miatt bezúzásra ítélt veteránokat

2016. március 25. (péntek)

Reptereken pusztulnak a roncsprémium miatt leadott autók, a rajongók részben vagy egészben (alkatrészek) meg akarják menteni ezeket.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Pár évvel ezelőtt volt téma Nagy-Britanniában a roncsprémium, amelynek keretében nem csak egyszerű használt autókat adtak le tulajdonosaik megsemmisítésre, de bizony veteránautókat is. Különösen sok a brit autóipar fénykorából származó jármű van közöttük.


Olyan népszerű volt ez az állami szervezésű megoldás, hogy hirtelen nem is tudták hová tenni a sok gépkocsit, amelyeket nem használt repülőterek betonján tárolnak mind a mai napig.

Az újrahasznosítás csak addig ment, amíg magas volt az acél ára, most egyszerűen nem vesződnek ezeknek az autóknak a bedarálásával a magánvállalkozások, hiszen elméletileg nem árulhatnak ki alkatrészeket a roncsokból, és nyersanyagként nem elég értékesek ezek ahhoz, hogy bedarálják őket.

Most egy online petíciót indítottak annak érdekében, hogy a roncsprémium keretében leadott autókat részben vagy egészben megmentsék. Azt akarják elérni, hogy újra értékesíthetőek legyenek ezek az autók, vagy egészben, vagy ha ez nem lehetséges, akkor legalább engedjék meg a veteránautó tulajdonosoknak, hogy alkatrészeket szereljenek le a kocsikról - természetesen térítés ellenében.

Jelenleg senkinek nem hoznak hasznot ezek az autók, amelyek csak a helyet foglalják, tehát pénzbe kerülnek az államnak, ehhez képest bevételhez jutna az állam illetve felszabadulna terület is.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Meg akarják menteni a roncsprémium miatt bezúzásra ítélt veteránokat

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér