Csak szerdán, Párizsi Autószalon előestéjén leplezi le a Volkswagen az új Passat-ot – ennek megfelelően hiába volt az autó Mogyoródon, a VW-találkozó VIP részében, arról nem mutathatunk képeket addig -, de máris egy újdonsággal szolgálnak. Megmutatták a GTE elnevezésű kábeles hibrid változatot, hiszen rengeteg olyan hely Európában, ahol ez egy nagyon fontos modellváltozat lesz.

Mivel egyre több helyről támadják a dízel autókat, a Volkswagennek is lépnie kell, és fel kell készülnie arra, amikor a TDI-k már nem lesznek versenyképesek. Túlságosan nagy újdonságra ne számítsunk, a Golf GTE-ben már bemutatkozott kábeles hibrid hajtást kapja a Passat GTE is, épp csak a rendszerteljesítményt növelték meg 11 lóerővel a házon belüli rangsor megőrzése végett. Az 1,4 literes, 150 lóerős benzines turbómotor változatlan, de a hajtásban segítő elektromotor jelen esetben 115 LE/400 Nm teljesítményű, így lesz a rendszerteljesítmény 215 lóerő.

A hatfokozatú DSG váltóval szerelt elsőkerékhajtású Passat GTE 8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra, végsebessége 220 km/óra. Elektromos módban legfeljebb 130 km/órával haladhat, a 9,9 kWh kapacitású (a Golf GTE-nél 1,2 kWh-valkWh-valb) lítium-ion akkumulátorban legfeljebb 50 km megtételére elegendő energiát lehet tárolni, a teljes hatótávolság eléri az 1000 km-t. A szabványos mérési ciklus alapján 2 l/100 km alatt marad a fogyasztása, pontos értéket majd a 2015 második felére időzített forgalmazás előtt mond majd a gyár.

Kívülről a hűtőrácson és a fényszórókon átfutó kék csíkról, a 17 colos Astana könnyűfém felnikről, és az azok mögött látható, kékre festett féknyergekről lehet felismerni a kábeles hibrid Passat-ot, amely lépcsős hátú és kombi karosszériával egyaránt elérhető lesz. az utastérben kék hangulatvilágítás jelenti  a legnagyobb újdonságot, a menürendszerben új funkciókat talál a sofőr, és az előválasztókar is a Volkswagen Passat GTE sajátja.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!