Csak szeptemberben kezdődik az új Lada Vesta limuzin sorozatgyártása, de a Lada már nagyon készül az új típus piacra dobására. Például most azt közölték, hogy a vásárlóknak nem kell aggódniuk amiatt, hogy a fejlesztés oroszlánrészét a Renault-Nissan mérnökei végezték, mert az utolsó simításokat már az AutoVaz rutinos kollégái csinálták, így az autó megbirkózik majd az orosz utak minden szélsőséges körülményével.

Például egy „nyugati” autóhoz képest sokkal jobb porvédelmet kap az utastér, a motor légszűrje is strapabíróbb darab. Nagyobb arányban galvanizálják a karosszériát, mint azt eredetileg kitalálták a Renault-Nissan szövetség mérnökei, mert Oroszországban nem spórolnak a sóval, ha síkosságmentesítésről van szó, ezen kívül különösen rugalmas alvázvédő burkolatot alkalmaznak, mert rengeteg a kő az utakon. Az ajtók alsó peremét úgy alakítják ki, hogy az nem húzza be az utastérbe a havat becsukáskor. Szóval csupa olyan ponton módosították az európai viszonyokhoz szokott tervezők munkáját, amelyek az orosz utakon való zavartalan működéshez szükségesek.

A Lada Vesta sorozatgyártása szeptemberben indul az izsnyevszki gyárban, ahol az idén mintegy 5000 autót akarnak előállítani, csak lassan futtatják fel a termelést, hogy a munkások hozzászokjanak a munkafolyamatokhoz. A forgalmazás hivatalosan november 25-én indul, vételár továbbra sincs a meglehetősen nagy sávban mozgó rubel-árfolyam miatt, de igyekeznek az 500-550 ezer rubeles (2,7-3,0 millió Ft) indulóárat tartani.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!