Idén áprilisban komoly harc folyt a Volkswagen konszern vezetői pozíciójáért, amelyet sokak meglepetésére Martin Winterkorn nyert meg Ferdinand Piëch ellenében, ezt követően mindenki azt hitte, hogy a 68 éves üzletember hosszú távon irányítja majd a céget, amely épp azon volt, hogy a világ legnagyobb autógyártójává váljon.

Majd kirobbant a dízelbotrány, ami annyiból nem rendkívüli, hogy a kilencvenes évek elején az EPA hatóság kamiongyártókat is hasonló csaláson kapott, akkor megegyezéssel és 1 milliárd dolláros büntetés fizetésével zárult a dolog, most pedig az egész VW-konszern magyarázkodásra kényszerül. Változnak az idők…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Martin Winterkorn videóközleménye – a kommentelést letiltották az eredeti helyen – után egy nappal mondott le, miután többször is azt nyilatkozta, hogy nem áll szándékában a távozás. A VW igazgatótanácsa a szeptember 25-i ülésén döntött volna a szerződésének meghosszabításáról, ehhez képest most az utódjáról fognak dönteni a – héten négy rendkívülit követő első rendes közgyűlésen. Winterkorn állásfoglalása szerint sokkolták az utóbbi napok eseményei, és hogy ilyen mértékű csalás történhetett a cégnél – az USA-ban 482 ezer, világszerte több, mint 11 millió autó érintett -, ezért elnök-vezérigazgatóként vállalja a felelősséget és lemond, mert az ügy személyi megújulást is szükségessé tesz.

Nem sokkal ezt követően a Volkswagen igazgatótanácsa is kiadott egy közleményt, miszerint Martin Winterkornnak nem volt tudomása a károsanyag-kibocsájtás manipulálásáról, és hogy a következő napokban további személyi változások bejelentésére lehet számítani. A cég a harmadik negyedéves költségvetésében 6,5 milliárd eurós céltartalékot képzett arra, hogy a 11 millió érintett autót kijavítsa.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!