Hiába versenyképes tudásúak a Mahindra legújabb konstrukciói, a megjelenésük furcsának hat az európai piacon, ezért nem rúgnak labdába. Ennek pedig egyszerű az oka, az indiai cég a helyi piac igényeire fejleszt, és hiába termelnek teljes kapacitáson a gyárai, az igényeket így is épp csak alig tudja kielégíteni. Ha hirtelen euro-konform lenne a megjelenés, azzal csak magukra haragítanák a hazai vásárlókat, no meg az európaiakat is, mert mindenhol csak hosszú várólisták alakulnának ki. A gazdasági válság előtt szó volt arról, hogy Európában építenek gyárat, de ebből aztán nem lett semmi. Helyette nemrég megvásárolták a csődbe ment Pininfarina formatervező stúdiót, amelynek az itt látható XUV Aero Coupé az első kézzelfogható eredménye.

Nem, az olasz formatervezőknek még nem volt lehetősége beleszólni a megjelenésbe, az teljes egészében a Mahindra indiai formatervezőinek munkája, de azért így is emészthető – főleg azáltal, hogy elhagyták a párducarcot. Az olaszok építették meg a teljesen működőképes tanulmányt. A XUV 500-as önhordó technikáját vették alapul, de például a 2,2 literes dízelmotor teljesítményét 210 lóerőre emelték, állítólag 6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra.

Az üzemmódválasztó négy választási lehetőséget kínál: utca, sport, verseny és off road, azt nem tudjuk, hogyan és milyen elektronikus szabályzókra hat a központi program. A megjelenés és a technikai újdonságok a hírek szerint a 2018-ban várható új generációs XUV 500-ast előlegezik meg, amely az itt látható Aero kupé karosszériával is választható lesz – igaz, egymással szembenyíló ajtók helyett hagyományosakat, és B oszlopot kap majd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások