Máris megvan az eredménye annak, hogy a Mahindra megvette a Pininfarinát

2016. február 5. (péntek)

Az idő rövidsége miatt a formatervezésbe nem nyúltak bele az olaszok, de ők építették meg a Mahindra XUV Aero prototípust.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Hiába versenyképes tudásúak a Mahindra legújabb konstrukciói, a megjelenésük furcsának hat az európai piacon, ezért nem rúgnak labdába. Ennek pedig egyszerű az oka, az indiai cég a helyi piac igényeire fejleszt, és hiába termelnek teljes kapacitáson a gyárai, az igényeket így is épp csak alig tudja kielégíteni. Ha hirtelen euro-konform lenne a megjelenés, azzal csak magukra haragítanák a hazai vásárlókat, no meg az európaiakat is, mert mindenhol csak hosszú várólisták alakulnának ki. A gazdasági válság előtt szó volt arról, hogy Európában építenek gyárat, de ebből aztán nem lett semmi. Helyette nemrég megvásárolták a csődbe ment Pininfarina formatervező stúdiót, amelynek az itt látható XUV Aero Coupé az első kézzelfogható eredménye.


Nem, az olasz formatervezőknek még nem volt lehetősége beleszólni a megjelenésbe, az teljes egészében a Mahindra indiai formatervezőinek munkája, de azért így is emészthető – főleg azáltal, hogy elhagyták a párducarcot. Az olaszok építették meg a teljesen működőképes tanulmányt. A XUV 500-as önhordó technikáját vették alapul, de például a 2,2 literes dízelmotor teljesítményét 210 lóerőre emelték, állítólag 6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra.

Az üzemmódválasztó négy választási lehetőséget kínál: utca, sport, verseny és off road, azt nem tudjuk, hogyan és milyen elektronikus szabályzókra hat a központi program. A megjelenés és a technikai újdonságok a hírek szerint a 2018-ban várható új generációs XUV 500-ast előlegezik meg, amely az itt látható Aero kupé karosszériával is választható lesz – igaz, egymással szembenyíló ajtók helyett hagyományosakat, és B oszlopot kap majd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Máris megvan az eredménye annak, hogy a Mahindra megvette a Pininfarinát

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér