Megnövelt teljesítményű benzin- vagy dízelmotor kerül az Alpina B5 és D5 orrába, így nem szabad azon csodálkozni, hogy a BMW 5-ösénél 40%-kal nagyobb méretű légbeömlőket alakítottak ki az első lökhárítóban a hűtők megfelelő működése érdekében. A hátsó lökhárítót is módosítják, hogy az oldalanként dupla kerek kipufogóvégződésnek legyen helye, a kerékjáratokba 20 colos felniket szerelnek, az utastérben pedig kézzel varrott Lavalina bőrt használnak.

A D5 S nevű dízelmotoros kivitelben a 3,0 literes soros hathengeres dízel három turbós változata dolgozik 408 lóerős teljesítménnyel, a maximális nyomaték 800 Nm, ami miatt a nyolcfokozatú automatikus váltót is módosítják, az összkerékhajtás a hátsó tengelyre küld több nyomatékot. A 0-100 km/óra gyorsulás 4,4 (szedán) vagy 4,6 (kombi) másodpercig tart, az indulóár 92 500 euró (szedán) vagy 95 500 euró (kombi).

A B5-ös 4,4 literes V8-as biturbót kap 621 lóerős teljesítménnyel, 800 Nm-es maximális nyomatékkal (az M5 Competition 625 LE/750 Nm-t tud), itt is megerősítik a nyolcfokozatú automatikus váltót, a hátsó tengelyt favorizáló összkerékhajtás mechanikus önzáró hátsó differenciálművel egészíthető ki. A 0-100 km/óra gyorsulás 3,4 (szedán) illetve 3,6 (kombi) másodpercig tart, a csúcssebesség 330 illetve 322 km/óra – az előbb említett M5 Competition lépcsős hátú karosszériával rendelkezik, 3,1 másodperces 0-100 km/óra sprintet tud, de „csak” 304 km/óra a csúcssebessége. Az Alpina B5-ösért legalább 117 700 eurót (szedán) vagy 120 700 eurót (kombi) kell fizetni.