Máris AMG modellel bővült a GLC-választék

2016. március 21. (hétfő)

Alig kezdődött meg a Mercedes GLC szabadidő-autó forgalmazása, máris itt az első AMG változat 367 lóerővel.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Az Audi és a BMW nagy teljesítményű középkategóriás szabadidő-autóinak ellenfele lesz a Mercedes-AMG GLC 43, amely a maga 367 lóerejével csak ízelítő a már készülő, 4,0 literes V8-as biturbóval szerelt 63-as modellhez – utóbbi vetélytárs nélkül lesz majd, hiszen az ellenfelek nem terveznek ilyen őrült változatot a saját autójukból.


A pár nappal ezelőtt debütált E 43-hoz képest itt maradtak a kisebb turbók és a régebbi programozás, ezért maradt „csak” 367 lóerő a teljesítmény, a 3,0 literes lökettréfogatú V6-os biturbó maximális nyomatéka 520 Nm. Alapfelszerelés a 9 fokozatú automatikus váltó és az AMG összkerékhajtás (állandó 31:69 arányú nyomatékelosztás az első-hátsó tengely között), így a 100-as sprint mindössze 4,9 másodpercig tart, a csúcssebesség elektronikusan korlátozott 250 km/h.

Alaposan módosították a felfüggesztést annak érdekében, hogy a menetdinamikai szempontból nem éppen ideális (magasan lévő tömegközéppont, 1845 kg-os saját tömeg) felépítés ellenére sportos legyen a vezetési élmény. Alapfelszerelés a légrugózás, az AMG mérnökei sokat dolgoztak az elektronikus lengéscsillapítás finomhangolásán, az első többlengőkaros felfüggesztésben új gömbfejeket és kormányösszekötőket alkalmaznak, elöl-hátul nagyobb a negatív kerékdőlés a nem-AMG változatokhoz képest. Magától értetődően nagyobb teljesítményű a fékrendszer is, amely elöl négydugattyús nyergeket használ.

Kívül a nagyobb légbeömlőkkel rendelkező első lökhárító, a mélyebbre húzott küszöbborítások és a 19 colos felnik árulkodnak a Mercedes-AMG GLC 43-ról, az utastérben sportkormány, jobban megformált első üléstámlák és piros díszvarrás teremt a teljesítményhez passzoló hangulatot.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Máris AMG modellel bővült a GLC-választék

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér