Máris a múlté a Renault Zoé távolsági rekordja

2012. augusztus 10. (péntek)

Egy nap alatt 1886km-t tett meg az akkumulátoros-elektromos Holden Commodore.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Mi is beszámoltunk róla, hogy a Renault alkalmazottai (mérnökök és tesztpilóták) sorozatgyártású (-nak megfelelő műszaki szinten lévő) Zoé akkumulátoros-elektromos kisautóval megdöntötték az egy nap alatt megtett távolságot. Ausztráliában máris túlszárnyalták a franciák eredményeit, egy utólagosan elektromos hajtásúra átalakított Holden Commodore-ral.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Az EV Engineering konzorcium által (ennek tagjai a General Motors, a General Electric, az Air International, a Bosch, a Continental, a Futuris és a Better Place) készített elektromos hajtású Commodore búcsúztatta a Renault meglehetősen fiatal világrekordját. A legszebb, hogy a Renault által is favorizált akkumulátorcsere-megoldással (a Better Place fejlesztése a rendszer) sikerült legyőzni a franciákat.

 

Az EV Engineering által átépített Holden Commodore hajtásáról egy 197 lóerő/400 Nm teljesítményű elektromotor gondoskodik, amelyet a differenciálmű helyére építettek, a cserélhető akkumulátor csomag a motortérben helyezkedik el. A 30 kWh kapacitású teleppel nagyjából 150 km a hatótávolság, ami megfelel a ma kapható, jobb elektromos autóknak. Az autóval egy kijelölt útvonalon köröztek Melbourne és Geelong között, a 125 km-es kör végén 20-25 százalék energia még volt az akkumulátorban. Az ausztrálok eddig már 7 autóval készültek el, ezekkel a következő két évben egyenként 30-50 ezer kilométert tesznek meg, és az ezekkel szerzett tapasztalatokat felhasználva meg szeretnék indítani a sorozatgyártást.

 

A gyors akkumulátor-csere miatt 24 óra leforgása alatt 1886 km-re jutott el az elektromos Commodore, ami az új világrekord is egyben. A Society of Automotive Engineers Australasia tagjai hitelesítették a rekordot. Július 21-én délután 1-kor indult a kísérlet, amely július 22-én délután 1-kor ért véget.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Máris a múlté a Renault Zoé távolsági rekordja

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo, BMW R 1200 GS Adventure
  • Vezettük: Citroën C4 Cactus és Citroën C1, Audi A3 Sportback e-tron, Seat Leon ST 4Drive
  • Tanácsadó: Gondok az olajnyomással
  • Haszonjármű melléklet: Peugeot Boxer, Renault Trafic, Mercedes Sprinter, Setra S 515 HD, Renault Trucks C és K sorozat, Ford Transit Courier, Nissan e-NV200, Opel Vivaro, Iveco Daily, Fiat Dobló Cargo 1.6 Mjet Maxi XL, Fiat Ducato 2.3 Mjet 150 MH2

Aktuális: Auto Bild 2014. július-augusztus

Autó-Motor aktuális címlap
  • Összehasonlítás: Kompakt ötajtósok: Ford Focus 1.6 TDCi, Opel Astra 1.6 CDTI, Peugeot 308 1.6 e-HDi, Renault Mégane 1.5 dCi Stop&Start, Volkswagen Golf Blue TDI. Prémium szabadidő-autók: Audi Q5 3.0 TDI Clean Diesel quattro S tronic, Mercedes GLK 350 CDI 4Matic, Porsche Macan S Diesel
  • Vezettük: Citroen C4 Cactus, Jeep Cherokee, Volkswagen Caddy Kombi 2.0 TDI DSG 4Motion
  • Exkluzív: Leyat Hélica propellerautó
  • Technika: Volkswagen Passat B8
  • 100 000 km: Volvo V60 D2 DRIVe

Időjárás

Budapest

zivatar
29 °C
19 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?