Eredetileg a 2013-as Genfi Autószalonon tartották volna a Tata Motors által megrendelt tanulmányautó világpremierjét, de aztán az utolsó pillanatban meggondolták magukat, és nem mutatták be az autót. Ahelyett hogy egyszerűen eltűnt volna a süllyesztőben, most az AutoX weboldalnak köszönhetően mégis megismerhetjük azt.

Marcello Gandini tervezte az autót, amelynek nem is annyira a formája, hanem az anyaga a lényeg. Nem csak a külső borítóelemek, de a teherhordó váz is műanyagból készül, nem karbonból, hanem sokkal olcsóbb egyéb műanyagokból. Jelen esetben mindössze 25 elemből áll össze a teljes önhordó karosszéria, egyszerűen javítható sérülés esetén, és könnyen lehet új felépítményeket megvalósítani. Egy hasonló acél felépítményhez képest 20 százalék a tömeg-megtakarítás. Gandini 1983-ban már készített egy teljesen műanyag autót a Renault számára, de a franciák akkor nem mutatták be azt.

A Renault számára 1983-ban készített műanyagautó A Renault számára 1983-ban készített műanyagautó

Az akkori ötleteit porolta most le a legendás formatervező – a Lamborghini Countach megjelenését is neki köszönhetjük -, és öntötte új formába. A Tata esetén annak köszönhető a tanulmány elkaszálása, hogy hazájában nem úgy fogy a Nano, ahogy szeretnék. Emiatt nem készült el az európai változat, ez utóbbi műszaki alkatrészei kerültek a névtelen autóba: 1,0 liternél kisebb lökettérfogatú, 90 LE teljesítményű benzinmotor hajtja a hátsó kerekeket. Talán a következő generációs Nano már eljut Európába is, és valószínűleg annál már ha nem is teljesen, de részben műanyaggal váltják ki az acél karosszériát.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!