honda1

Honda Soichiro 1948-ban alapította meg járműgyárát, amely a hatvanas évek elejére a világ legnagyobb motorkerékpár-gyártója lett. Ekkor határozták el, hogy belépnek az autók piacára is, első modelljük az N360-as kisteherautó volt 1963-ban, négy hónappal később dobták piacra az S500-as sportkocsit. Ezek még nagyon közel álltak a motorkerékpárokhoz műszakilag, a teherautó 354 köbcentis motorja 30 lóerőt tudott 8500/perc (!!!) fordulaton, a sportkocsi 531 köbcentis motorja 44 lóerőt volt 8000/perc fordulaton, a váltó és a hátsó kerekek között pedig lánchajtás közvetítette a nyomatékot – 1964 végén váltottak kardántengelyre.

honda2

1963 Beindul az autógyártás
1978 5 millió Honda
1983 10 millió Honda
1990 20 millió Honda
1995 30 millió Honda
1999 40 millió Honda
2003 50 millió Honda
2016 100 millió Honda

Az első külföldi gyárát 1978-ban nyitotta meg a japán gyártó, ma 18 országban 34 gyárral rendelkezik. Olyan nagy tempóban bővült a termelés, hogy 2003, az 50 milliós darabszám elérése után már nem vesződtek a tízmilliós jubileumokkal, következő lépésként rögtön a 100 milliót ünneplik. A sajtóközlemény szerint már 2016 szeptemberében elkészült a jubileumi autó, de azt, hogy hol és milyen járműről van szó, nem árulták el. A sajtóanyaghoz a T360-as kisteherautó képe mellé még egy Angliában gyártott ferdehátú Honda Civic fényképét mellékelték – talán ilyen a jubileumi autó? A megerősítés kimaradt a szövegből. A motorkerékpárokkal és egyéb termékekkel (csónakmotorok, ipari és kerti gépek) együtt már 560 millió Honda készült.

Generations of Civic

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!