Fotó: Lővei Gergely

Noha az I-Pace név arra utal, hogy a Jaguar a kínálaton belül a szabadidő-autók közé sorolja az elektromos autóját, a szalonban elnézve az előszériás példányt épp csak egy kicsit ducibb személyautónak tűnt. Ennél az autónál a végleges megjelenést látni, azonban helyenként nem a végleges anyaghasználatot, az első sárvédők például alumínium helyett műanyagból vannak. Apropó első sárvédők, Európában a bal elsőn helyezik el a töltőcsatlakozást, az ázsiai országokban pedig a mindkét oldalon lesz töltőcsatlakozás – külön az egyenáramú és a váltóáramú csatlakozáshoz.

A minden földi jóval felszerelt és a gyártás első 12 hónapjában választható First Edition sajátja a Photon Red fantázianevű piros fényezés, amelyhez még hozzájönnek a 22 colos, karbonbetétes felnik – ebben az összeállításban kifejezetten sportos a megjelenés. Nagyon komoly munkát fordítottak a légellenállás optimalizálására, a hűtőrács felső peremén indul és az első fedél közepén ér véget az első légcsatorna, ezen kívül még diffúzor és a karosszériába behúzódó kilincsek is az akadálytalan légáramlást szolgálják.

Légcsatorna a hűtőrács tetején

A technikának nem kell sok hely, elöl-hátul egy-egy villanymotor, a padló alatt pedig a 90 kWh kapacitású akkumulátor rejtőzik, így sok hely jut az utasoknak. A csomagoknak épp csak annyi, amennyit a hátsó ajtó felnyitása (alapszinten kézi mozgatás, egyébként elektromos) után látunk. A töltőkábelnek a padló alatt találtak helyet a mérnökök, szóval úgy érdemes megpakolni a csomagteret, hogy a hozzáférés még biztosított legyen. A műszerfal komorsága senkit ne rettentsen el, ez csak egy a lehetőségek közül, ráadásul működés közben rengeteg színt visznek a mindenfelé megtalálható (érintő)képernyők a nagy feketeségbe.

Magyarország kis piac, a kormányzati erőfeszítések ellenére az elektromos autózás infrastruktúrája se teljes, így a gyár azok közé sorolt minket, ahol csak második körben kezdik meg a Jaguar I-Pace forgalmazását. Ez azt jelenti, hogy aki befizeti a már rendelhető autóra az előleget, legkorábban 2019 márciusában számíthat autójának leszállítására. A kilátás nem rózsás, Skandináviában már több ezres várólista van a Jaguar márka életében sorsfordítónak nevezett autóra, és egyébként is több százas-több ezres flottavásárlásokról hallani a Magyarországon 24-32 millió Ft közötti áron kínált I-Pace kapcsán.

A Jaguar és Land Rover márkák egyébként folyamatosan növelik eladásaikat Magyarországon, idén már szeretnék megnyitni az első vidéki kereskedésüket Debrecenben, most épp a beküldött látványtervek jóváhagyására várnak a központtól, és 2019-ben még három vidéki értékesítési és szervizpontot akarnak nyitni – természetesen mindenhol lesz villámtöltő.