2021-ben indul majd a BMW iNext sorozatgyártása, de már elkészítették az első, a végleges autónak megfelelő prototípusokat. Itt a nagyszériás gyártásnak megfelelő folyamatok segítségével készítik az autókat a végleges alkatrészekből, a típus mellett a gyártástechnológiát is tesztelik – új virtuális segédeszközök állnak majd a munkások rendelkezésére a gyárakban. A következő két év során mintegy száz ilyen autót építenek, amelyeket aztán különféle teszteknek vetnek alá, lesznek köztük álcázott autók, amelyekkel közúton lehet majd találkozni, de olyanok is, amelyeket törésteszteken semmisítenek meg.

A csupasz karosszériákat lézeres letapogatással mérik meg és ellenőrzik azok pontosságát, különös tekintettel az új eljárásra, amelynél az alumínium és acél elemeket a súrlódás során (az acélt belenyomják az alumíniumban) keletkező hő segítségével olvasztják össze. A prototípus-építő üzemben ezenkívül kamerák és komputertomográfia is segíti a csupasz karosszériák ellenőrzését, utóbbi eljárással megtakarítják a korábbi szétszerelést és szemrevételezést.