Eddig Lada fejlesztésű 1,6 és 1,8 literes motorokkal készült a Vesta – előbbivel forgalmazzák nálunk a típust –, most pedig elkezdték a Renault-Nissan konszernből származó HR16 motorkódú 1,6 literes (113 LE) motorral szerelt változat sorozatgyártását, ezt az erőforrást csak Jatco fokozatmentes automatikus váltóval adják. Egyelőre még a korábbi, robotváltós modellt is gyártják, de annak állítólag meg vannak számlálva a napjai. Annak érdekében, hogy a japán motorral és váltóval szerelt kivitel megfeleljen az orosz márka elvárásainak, 39 prototípussal mintegy 1 millió tesztkilométert tettek meg Szurguttól (-47°C) a Taman félszigetig (+40°C). Módosították a kipufogórendszert, a féltengelyeket, a motortartó bakokat, így sikerült megőrizni az eddigi hasmagasságot (178 mm alaphelyzetben, 203 mm a Cross kombinál) és tömeget. Az új motorral és váltóval egyszerre jelenik meg a Lada Vesta választékban a Búvárkék fényezés.