Az 1918-ban alapított NAMI orosz állami autófejlesztő intézet a vezetője az új állami autó kifejlesztésének, az első működőképes prototípus már gurul, de még csak most jön majd a munka neheze.

Nem csak egy reprezentációs limuzint készítenek az Orosz Föderáció elnökének, de egy egész luxusautó-családot építenek fel az új alapra. Az elnöki limuzin hossza 6,84 méter lesz, a páncélozás miatt ennek alaphangon 6 tonna lesz a tömege, a normál luxuslimuzin 5,84 méteres lesz, 3,2 tonna saját tömeggel. A szabadidő-autó lesz még a legkisebb, 5,09 méteres hosszal, a tömege ennek is 3,2 tonna lesz, a busz – testőrök csapatszállítója – 5,83 méter hosszú, 2,45 méter magas egyterű lesz 3,5 tonna saját tömeggel.

Jól látszik, hogy nem spórolnak az orosz acéllal, illetve a Dassault által fejlesztett páncélozással, ezért csak egyféle motort készítenek. A 6,0 literes lökettérfogatú V12-es két turbót kap, teljesítménye legalább 816 lóerő lesz, maximális nyomatéka 1000-1200 Nm körül alakul majd. Ez így nagyjából 7 másodperces 100-as sprintre és 250 km/órás csúcssebességre lesz elég – persze az elnöki limuzin ennél azért lassabb lesz majd, de a többi egyedi elnöki járműhöz képest még így is szélvészként száguld. Arról nem is beszélve, hogy ez lesz az egyedüli közülük, ami összkerékhajtással rendelkezik.

A formával kapcsolatban nem győzik hangsúlyozni, hogy a Zisz-101-es díszei ugyan visszaköszönnek, de attól még egyáltalán nem retrós a forma, amit igyekeznek a hatalmas méretű hűtőrács mellé állított LED-es menetfényekkel is hangsúlyozni. Most jön majd a fejlesztésnek az a része, hogy a kész tervek alapján megpróbálnak beszállítókat találni az egyes alkatrészek legyártásához, természetesen a hazai, orosz vállalkozásokat részesítik előnyben, például négy gyárral folytatnak tárgyalásokat a 6,0 literes V12-es motorblokk és hengerfej készítéséről.

Ha minden jól megy, az Orosz Föderáció elnöke 2017-ben ülhet át a saját páncélozott luxusautójába, és 2018-ra ígérik a modellcsalád többi tagjának elkészültét. A fejlesztés ezt követően se áll le, készülnek majd műszakilag kisebb tudású – kisebb motor, csak hátsókerékhajtás – változatok is, melyek alapján például mentőautókat is lehet majd készíteni. A lehetőségek sora végtelen, és felsőbb utasításra a helyi nagyvállalkozók is biztos megkedvelik majd az új orosz luxust.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!