Gordon Murray már évek óta foglalkozik annak a járműnek a kifejlesztésével, amellyel a városi közlekedést akarja forradalmasítani. Ebbe a projektbe csatlakozott nemrég a Yamaha, és  Tokiói Autószalonon be is mutatták az eredményt, a Motiv.e elnevezésű autópótlékot.

Nagyon nem történt más, mint a korábban csak tesztelési célból járóképessé tett vázra rendes karosszériát készítettek. Illetve a korábban a T.25/T.27-es járművek különlegességét jelentő háromszemélyes utastér (középen  vezető, két oldalt egy-egy utas) helyet hagyományos, kétszemélyes elrendezést választottak. Nem változott az iStream elnevezésű szerkezeti felépítés, amelynél egy acélból készített utascellához elöl-hátul egy műanyag energiaelnyelő zóna kapcsolódik, amelyek egyben a szerkezeti elemeket is tartják.

A 2690 mm hosszú, 1470 mm széles és 1480 mm magas Motiv.e hajtásáról egy 33 lóerős elektromotor gondoskodik, hatótávolsága 160 kilométer, és 110 V-os hálózatról 3 óra alatt lehet teljesen feltölteni a telepet, villámtöltővel ez megvan 1 óra alatt. A 730 kg tömegű Yamaha Motiv.e végsebessége elektronikusan korlátozott 105 km/h.

Kifejezetten az európai piacra szánja újdonságát a Yamaha, ahol minden bizonnyal a Smart alá akarnak majd ígérni. Ehhez persze nem elég az akkumulátoros-elektromos meghajtás, a hírek szerint lesz majd benzines változat is Motiv néven – egyelőre még nem tudni, melyik motorkerékpár-erőforrását adaptálja a gyár. A forgalmazás a hírek szerint 2016-ban indulhat.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!