Immár közös keretben helyezkednek el a BMW 5-ös sorozatának orrán a vesék, amelyek méretét széltében és lefelé is megnövelték, a fényszórókat viszont keskenyebbre vették. Utóbbiak LED-es technológiával és kanyarfénnyel is rendelkeznek, felárat kérnek a mátrix-fényszóróért és a Laserlight fényszóróért is. Hátul fekete hátterű lámpákat használnak a friss modellen. Az utastérben alapfelszerelésként 10,25 colos, extraként 12,3 colos képátlójú a központi kijelző, áttervezték a középkonzol és a kormánykerék gombjait is, új dekorbetétek kérhetőek.

A 30e jelzésű plug-in hibrid hajtás immár szabadon kombinálható összkerékhajtással és limuzin vagy kombi karosszériával, a benzinmotor 184 lóerős, a villanymotor 109 lóerős, a rendszerteljesítmény 292 lóerő, az elektromos hatótávolság modelltől függően 53-62 km.

Ősszel érkezik a kínálatba a 45e jelzésű, hathengeres benzinmotort használó hálózatról tölthető hibrid hajtás, első körben lépcsős hátú karosszériával és xDrive összkerékhajtással, ennél a 109 lóerős villanymotor mellett egy 286 lóerős benzinmotor van a fedélzeten, a rendszerteljesítmény 394 lóerő, az elektromos hatótávolság 54-57 km lehet. Újdonság az eDrive Zones nevű funkció, amely azt jelenti, hogy a környezetvédelmi zónák határán automatikusan elektromos üzemre áll át az 5-ös.

Az összes négy- és hathengeres belső égésű erőforrás mostantól kezdve 48V-os lágy-hibrid hajtással spórol, az indítógenerátor 11 lóerős, a benzineseknél megnövelték a befecskendezési nyomást, a dízeleknél a turbófeltöltőt módosították. Az M550i xDrive limuzin 4,4 literes V8-as biturbója (530 LE) elektrifikáció nélkül folytatja pályafutását.

A sávelhagyás-figyelő aktív kormányzással dolgozik, a Drive Recorder funkció azt jelenti, hogy az 5-ös sorozat kameráinak képét rögzítheti azt ügyfél. A központi kijelzőn 360°-ban megjeleníthető az autó környezete, és a képen megjelennek a vezetőtámogató rendszerek figyelmeztetései/javaslatai (közeledő jármű, a kerekek haladási iránya, stb.).