2013 óta próbálja inkább kevesebb, mint több sikerrel a sűrített földgázzal való autózás felé terelni az embereket Oroszország, kezdetben a Ladának adtak támogatást, ahol szériában gyártották a CNG üzemű Vestát és Largust. Töltő-infrastruktúra híján ez a projekt hamar véget ért, úgyhogy most más irányból közelítik meg a kérdést – az autósok pénztárcája felől.
Először is a programban résztvevő Gazprom több tucatnyi földgáz-töltőállomást nyitott meg a közelmúltban, és tovább folytatja az üzemanyag elérhetőségének bővítését, másfelől a meglévő autók utólagos CNG-üzemre való átalakítását támogatják. Az orosz államtól egy pályázaton a költségek 60%-át lehet visszakapni, ezen felül a Gazprom projektben résztvevő leányvállalata további 30%-ot vállal át, tehát az eredeti átalakítási költség 10%-áért lehet CNG-üzeműre alakítani a benzines autókat. A fizikailag nagy méretű és nagynyomású gáztartály miatt az átalakítás során fel kell áldozni a raktér egy részét, cserébe 60-65%-kal alacsonyabb üzemanyagköltséggel lehet autózni földgázzal, amelynek az ára 17 rubel/köbméter, azaz olcsóbb még az autógáznál (LPG) is, ami 22 rubel/literbe kerül.