Túlságosan sok idő már nem lehet hátra a Mercedes E-osztály leleplezéséig, hiszen egyik napról a másikra szinte teljesen eltüntették az álcázást az utcára küldött prototípusokról, így szinte tökéletes képet alkothatunk az újdonságról, és ezzel párhuzamosan közreadták a csupasz karosszériát mutató fényképeket.

Meglepetések helyett mini S-osztályt/maxi C-osztályt látunk a felvételeken, egyelőre csak lépcsős hátú karosszériával, a kombi még mindig erős álcázással futja tesztköreit. Érdemi változás lesz a jelenleg futó Mercedesekhez képest, hogy itt debütál az új motorcsalád, amely soros 4 és 6 hengeres erőforrásokat is tartalmaz; kezdettől fogva elérhető lesz legalább egy hibrid változat, amelyet később még több követ majd. A csúcsváltozatban a AMG által kifejlesztett 4,0 literes V8-as biturbó dolgozik egy 130 lóerős villanymotorral egyetemben, mintegy 600 lóerős rendszerteljesítménnyel, de a hírek szerint lesz egy 450 lóerős dízel-elektromos hibrid változat is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Könnyű kezelhetőséget ígérnek a mérnökök, amelyet nem hang- vagy gesztusvezérléssel valósítanak meg, hanem a kormánykerék küllőibe helyeznek el érintésérzékeny felületeket, amelyeken a parancsokat a sofőr be tudja írni. A Toyota által nemrég debütált autó-X kommunikációs biztonsági berendezés is ott lesz az új E-osztály fedélzetén. Fontos újítás lesz, hogy a sávtartó segéd a továbbfejlesztett érzékelők (kamera, radar) információinak elemzésével már nem csak a felfestéssel megerősített útszéle érzékeli – e különösen jó hír hazánkban, ahol bizony elvétve jelzi csak festékcsík a padkát. A Mercedes E-osztályos limuzin 2016 januárjától rendelhető, az első példányokat tavasszal szállítják le a megrendelőknek, a kombi a nyáron debütál, és leghamarabb 2016 vége felé kerül a szalonokba.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!