Müncheni központja van a Gabura Racing Technologies nevű vállalkozásnak, de a fejlesztőmunka oroszlánrészét Magyarországon végzik, azaz nálunk készül a hibrid hajtástól megfosztott, cserébe 4,4 literes V8-as biturbóval szerelt BMW i8-as.

Meglepő módon nem az ülések mögé, hanem a kocsi orrába építik be az erőforrást, amely aztán a hátsó kerekeket hajtja 6 fokozatú szekvenciális váltón keresztül. A cél, hogy közúti használatra alkalmas legyen a végeredmény, azaz rendszámot is kaphasson az alkotás, de még csak a fejlesztőmunka elején járunk. A kölni Professional MotorSport World Expo kiállításon mutatták meg a nagyvilágnak a prototípust, ahol már ott figyel a szélvédő tövében a V8-as erőforrás. Természetesen nem szériaállapotában kerül beépítésre a benzinmotor a BMW i8-asba, de azt még nem tudják megmondani, mennyi lesz a maximális teljesítmény, hiszen az sokkal inkább függ majd az adott célpiac lehetőségeitől, mint a saját fejlesztésű hajtáslánc teljesítményétől.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!