Ahogy arról mi is beszámoltunk, a Ford Kuga PHEV hálózatról tölthető hibridnél töltés közben bekövetkezett autótüzek miatt a gyártó leállította a forgalmazást, a már eladott autóknál – globálisan mintegy 27 ezer autóról van szó – pedig elrendelte, hogy ne töltsék a használók az akkumulátort külső forrásról, illetve az energia-visszatermelést se vigyék túlzásba, tehát csak az EV Auto üzemmódban, azaz egyszerű öntöltő hibridként, nem pedig hálózatról tölthető hibridként használják a járművet. Ez magasabb benzinfogyasztással jár.
A kárpótlások:
Az Egyesült Királyságban a tulajdonosok 500 font, azaz 200 000 Ft értékű benzinkártyát és az okozott kellemetlenségek miatt ingyen három év karbantartást is kapnak ajándékba.
Németországban 350 euró értékű vouchert adnak, amit aztán a márkakereskedésekben szervizszolgáltatásra vagy tartozékokra lehet költeni.
Magyarországon 165 000 Ft értékű OMV tankolókártyát adnak, és ezen felül szerviz-vouchert.


Az első gyanúval ellentétben nem egy elektromos alkatrész hibás szigetelése okozza a gondot, hanem az, hogy túlságosan közel van egymáshoz a nagyfeszültségű akkumulátor és a benzintank. A brit hivatalos weboldalon olvasható leírás szerint az akkumulátor melegedésekor távozó forró levegő a benzintankot extrém esetben károsíthatja, amiből aztán az autótűz keletkezhet. Egyelőre még nem tudni, mikor lesz megoldás a műszaki problémára, még óvatos Ford-becslés alapján is hosszú hónapokig tarthat a jelenlegi állapot.