Leghamarabb 2013-ban jelenhet meg az első olyan Esztergomban gyártott autó, ami már a Volkswagen konszernnel való együttműködés eredménye, azonban addig is túl kell élni valahogy. A megoldás a hazánkban gyártott autók exportálása.

A válság idején Nyugat-Európában jól fogytak a magyarországi autók, de jól jelzi a dolgok változását, hogy Takeuchi Hisashi szerint jövőre már Oroszország, Kazahsztán és Fehéroroszország lesz a legnagyobb exportpiaca az autóknak. Ebben a régióban úgy jelentkezik a válság, hogy az emberek Grand Vitara helyett összkerékhajtású SX4-est vásárolnak. Egy másik régióban kicsit felborult a piacra lépés ütemterve, a Magyar Suzuki idén még Észak-Afrikában szeretett volna autókat exportálni. Talán már az év vége felé elindulhatnak majd az első autók Marokkóba, a modellfrissített megjelenésű SX4-esek motorházteteje alatt a régi, Euro 4-es Peugeot dízel dolgozik majd. Ezen kívül Tunéziában és Egyiptomban is szerették volna még idén megkezdeni a forgalmazást – ezt egyelőre határozatlan időre elhalasztották. A terjeszkedés következő állomása Új-Zéland lesz, a távlati tervek között szerepel még Kanada, és talán az Egyesült Államok meghódítása is.

Oroszországba benzines, összkerékhajtású, Észak-Afrikába dízelmotoros, elsőkerekes SX4-et exportál a Magyar Suzuki Zrt. Oroszországba benzines, összkerékhajtású, Észak-Afrikába dízelmotoros, elsőkerekes SX4-et exportál a Magyar Suzuki Zrt.

Mindez annak köszönhető, hogy a válság miatt Japánban úgy döntöttek, hogy nagyobb önállóságot adnak a Magyar Suzukinak. A Maruti példáját látva úgy döntött a cégvezetés, hogy semmit nem veszthet az európai gyár, azonban sokat nyerhet, ha a korábbinál több beleszólása van a döntésekbe. Fejlesztőközpont továbbra se lesz, az hatalmas beruházást igényelne, japán mérnökök végzik az olyan „visszafejlesztéseket”, mint az Euro 4-es dízelmotor beillesztése a felfrissített SX4-es karosszériájába. Euro 4-es benzinmotorral nem lépnek piacra Észak-Afrikában – ennek a régi motornak a gyártását már abbahagyták.