Még mindig a 7-es sorozat a BMW csúcsmodellje – a legjobb bizonyíték, hogy ehhez kínálnak csak V12-es benzinmotort –, amely így mindig mindenből a legjobbat kapja. Ennek megfelelően az óriás X7-es szabadidő-autón megismert részletekkel, nagyobb vesékkel alakították át az orr megjelenését, hátul látványosabb lámpákat kapott, és eltűnt az oldaláról a hokiütő is. No nem az oldalablak jellegzetes kanyarulata, hanem az a díszléc, ami az ajtók alján futott végig; ezentúl egyszerű, derékszögű kanyarral fordul rá az első kerékjáratokra.

Németes alapossággal egyébként megmérték, hogy 40%-kal növekedett a vesék felülete, erre a hatalmas növekedésre az adott lehetőséget, hogy 50 mm-rel megemelték a kocsi orrát. Annak, akinek esetleg még mindig nem lenne tiszta a márka-hovatartozás, segíthet, hogy nagyobb lett a motorháztetőn elhelyezett logó. Keskenyebbek a fényszórók, a hátsó lámpákat 35 mm-rel vették laposabbra, a krómcsík alatti összekötő LED-lámpa a nappali menetfénnyel lép működésbe.

Az utastérben csak a részletek változtak, a kormányon átrendezték a kapcsolókat, a vezeték nélküli telefontöltő formája megváltozott, füstüveg mögé került a LED-es hangulatvilágítás. A fedélzeti rendszer a BMW saját fejlesztésű operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziószámú változatát kapja, és természetesen elérhető a BMW Intelligens Személyi Asszisztens, amelynél hangvezérléssel – magyar nyelven nem elérhető – lehet vezérelni az autó rendszereit, illetve a Microsoft Office 365 és a Skype for Business is elérhető. Az első ülések fejtámlájára immár FullHD felbontású érintőképernyők kerülnek, a Touch Command táblagép menüjét leegyszerűsítették. A hátsó tér zajkomfortját extra kerékjárat, B-oszlop és biztonsági-öv-nyílás szigeteléssel javítják, változattól függően vastagabb fólia kerül a kétrétegű üvegezés közé.

A motorkínálatban változatlanul folytatja a 3,0 literes dízel, ami egy turbóval 265, két turbóval 320, négy turbóval pedig 400 lóerős. A 4,4 literes V8-as biturbó teljesítményét 80 lóerővel 530 lóerőre növelték, visszatért a kínálatba a 6,6 literes V12-es biturbó, amely 585 lóerővel és 850 Nm-rel koronázza meg a választékot. Az eddiginél sokkal nagyobb népszerűségre számíthat a hálózatról tölthető hibrid, amely immár 745e jelzéssel kerül forgalomba. Ennél 3,0 literes, soros hathengeres turbómotor a belső égésű erőforrás (256 LE/450 Nm), a nyolcfokozatú váltóba még egy villanymotor (113 LE/265 Nm) hajt be, a rendszerteljesítmény 395 LE, a rendszernyomaték 600 Nm. Ezzel a motorral a zöld rendszámos változat 5,2, illetve nyújtott karosszériával 5,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, a végsebesség villanymotorral 140 km/óra, egyébként pedig 250 km/óra. A nagyobb kapacitású és teljesítményleadású akkumulátorral 52-58 km az elérhető elektromos hatótávolság.

Magyarországra egyébként március végén érkeznek a felfrissített megjelenésű és tudású BMW 7-es sorozat első példányai, az autókat természetesen rögtön lehet kérni a BMW Individual műhely átalakításaival is, tehát egyedi külső-belső megjelenést is össze lehet konfigurálni a megfelelő térítés ellenében.